ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Двама на всеки петима е пазарувал от социалните мрежи, но само 1/4 биха го направили отново
Автор: Екип Sofia24.bg 09:19 / 28.01.2025Коментари (0)643
©
Потребителите все повече си дават сметка за спецификите на онлайн пазаруването и свързаните с него нови и иновативни рискове най-вече в социалните медии и маркетплейсите, откъдето започват над 56% от покупките. Същевременно те продължават да следват стари тенденции като повлияване от клиентски отзиви, както и да се изкушават за сделки заради по-ниски цени или стоки, които не могат да бъдат открити на други пазари.

Анализът е на основателя на "Ние, потребителите" Габриела Руменова по Bloomberg TV Bulgaria въз основа на данни от скорошно проучване върху потребителското поведение на онлайн ориентирани купувачи.

"Над 2/3 споделят, че пазаруването от маркетплейски е лесно и бързо. Там намират по-голямо разнообразие от стоки, по-лесно разглеждат и сравняват по цени и характеристики. Маркетплейсите предоставят повече възможности за доставка, като в някои случаи те са по-изгодни. Тези онлайн пазари привличат потребителите и с бързина при обслужването не само при сключването на сделката, но и когато възникне проблем за разрешаване", коментира експертът. От друга страна, тези пазари крият и рискове за потребителите, защото насърчават импулсивни покупки. Над 50% се поддават на това изкушение, а 11% настояват, че никога не са го правили.

От маркетплейсите потребителите пазаруват с 1/3 повече в сравнение със сайтовете на брандове облекла и обувки, спортни стоки, електроника, стоки за дома и лайфстайл, както и бижута и часовници. 40% от онлайн купувачите не биха закупили едра битова техника, бижута и часовници от електронен магазин.

Бизнесът в лицето и на маркетплейсите, и на брандовете със собствени сайтове ще спечели, ако отчете тенденциите в потребителското поведение и предостави възможност за повече ексклузивни оферти и за бонуси за членство, които се оказват най-привлекателни за купувачите, счита тя. За брандовете е препоръчително да се насочат към многоканалната търговия, за да не губят възможности за сделки, като същевременно запазят високо цененото от потребителите преимущество на собствения сайт – надеждността.

Любопитно е да бъде разгледан и начинът, по който потребителите правят проучване на стоките преди пазаруването. 46% от респондентите посочват, че четат клиентски ревюта, 43% разглеждат онлайн магазини, трети разчитат на сайтове за сравняване, други пък се допитват до близки и познати или четат блогове, разказа още Руменова. Тъй като на този въпрос е дадена възможност за избор на няколко възможни отговора, се налага изводът, че хората комбинират няколко подхода. Според нея трябва да се обърне внимание на онези 7% от участвалите в допитването, които споделят, че не правят изследвания преди сделка. "Интересно е да се изследва в детайл защо те нищо не проучват – дали вече са избрали от физическия магазин и само правят покупката онлайн, имат високо доверие в електронната търговия като цяло или в конкретен търговец..."

Социалните мрежи стават все по-предпочитан канал за директно пазаруване. Всеки двама от пет купувачи са пазарували от тези платформи, но пък само 1/4 биха го направили отново. Най-често се пазарува от Facebook, след това се нареждат Instagram, TikTok, Snapchat, X и Pinterest. "Не е ясно какъв е опитът на тези, които не биха се върнали към тях за покупки – дали не са станали жертва на финансова измама, кражба на данни или друго.

Хората не са променили времето за проучване преди покупка – те отделят малко повече от час и половина за по-скъпи стоки и по-малко от час за по-евтини."







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
Фехтовка
Футбол - други
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията