ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Двама на всеки петима е пазарувал от социалните мрежи, но само 1/4 биха го направили отново | ||||||
| ||||||
Анализът е на основателя на "Ние, потребителите" Габриела Руменова по Bloomberg TV Bulgaria въз основа на данни от скорошно проучване върху потребителското поведение на онлайн ориентирани купувачи. "Над 2/3 споделят, че пазаруването от маркетплейски е лесно и бързо. Там намират по-голямо разнообразие от стоки, по-лесно разглеждат и сравняват по цени и характеристики. Маркетплейсите предоставят повече възможности за доставка, като в някои случаи те са по-изгодни. Тези онлайн пазари привличат потребителите и с бързина при обслужването не само при сключването на сделката, но и когато възникне проблем за разрешаване", коментира експертът. От друга страна, тези пазари крият и рискове за потребителите, защото насърчават импулсивни покупки. Над 50% се поддават на това изкушение, а 11% настояват, че никога не са го правили. От маркетплейсите потребителите пазаруват с 1/3 повече в сравнение със сайтовете на брандове облекла и обувки, спортни стоки, електроника, стоки за дома и лайфстайл, както и бижута и часовници. 40% от онлайн купувачите не биха закупили едра битова техника, бижута и часовници от електронен магазин. Бизнесът в лицето и на маркетплейсите, и на брандовете със собствени сайтове ще спечели, ако отчете тенденциите в потребителското поведение и предостави възможност за повече ексклузивни оферти и за бонуси за членство, които се оказват най-привлекателни за купувачите, счита тя. За брандовете е препоръчително да се насочат към многоканалната търговия, за да не губят възможности за сделки, като същевременно запазят високо цененото от потребителите преимущество на собствения сайт – надеждността. Любопитно е да бъде разгледан и начинът, по който потребителите правят проучване на стоките преди пазаруването. 46% от респондентите посочват, че четат клиентски ревюта, 43% разглеждат онлайн магазини, трети разчитат на сайтове за сравняване, други пък се допитват до близки и познати или четат блогове, разказа още Руменова. Тъй като на този въпрос е дадена възможност за избор на няколко възможни отговора, се налага изводът, че хората комбинират няколко подхода. Според нея трябва да се обърне внимание на онези 7% от участвалите в допитването, които споделят, че не правят изследвания преди сделка. "Интересно е да се изследва в детайл защо те нищо не проучват – дали вече са избрали от физическия магазин и само правят покупката онлайн, имат високо доверие в електронната търговия като цяло или в конкретен търговец..." Социалните мрежи стават все по-предпочитан канал за директно пазаруване. Всеки двама от пет купувачи са пазарували от тези платформи, но пък само 1/4 биха го направили отново. Най-често се пазарува от Facebook, след това се нареждат Instagram, TikTok, Snapchat, X и Pinterest. "Не е ясно какъв е опитът на тези, които не биха се върнали към тях за покупки – дали не са станали жертва на финансова измама, кражба на данни или друго. Хората не са променили времето за проучване преди покупка – те отделят малко повече от час и половина за по-скъпи стоки и по-малко от час за по-евтини." |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Вижте в кои райони на София няма парно и топла вода
09:01 / 29.01.2025
Няма мърдане: 12 строги правила за участничките в "Ергенът"
12:59 / 29.01.2025
"Георги Аспарухов" вече е собственост на Столична община
16:37 / 29.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (583) | 53% | |
Не (404) | 37% | |
Не мога да преценя (111) | 10% |