ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Културологът Юлия Владимирова: Добра 2023 година, с няколко много впечатляващи кино заглавия | ||||||
| ||||||
Разочарованието на много хора от изминалата кино година идва от света на блокбастърите, смята културологът, като изтъкна, че това разочарование идва от факта, че Холивуд не успява да си покрие разходите от боксофис продукциите, т.е. те се представят по-добре от 2022 година по продажби, но не могат да надминат 2019-та – годината преди пандемията. Според нея има криза в комерсиалното кино и това е основният проблем. Феноменът от 2023 година “Барбенхаймер" – "Барби" на Грета Гъруиг и "Опенхаймер" на Кристофър Нолан – е един от големите успехи в боксофис класациите за 2023 година. За Юлия Владимирова "Опенхаймер“ е сериозен филм с интересен сюжет, но не и някакво особено явление в киното: "Интересна история за един човек, разказана наистина по един мейнстрийм начин, но не се пипа прекалено дълбоко. Това, което целеше филма, той го постигна – възможно най-много хора да идат на кино и да гледат тази впечатляваща историческа фигура.“ Филмът на Грета Гъруиг за нея е подмяна на това, което наричаме феминизъм: "Този филм трябваше да мине като някаква борба на жените и на света на Барбитата, които въстават срещу всички тези Кенове. Но това беше обяснено по един скучен начин, неадекватен и елементарен. Някак си не можахме да разберем на това розово съдържание кое точно му е интересното и върху какво трябва да се замислим,“ смята тя. По думите й "Звукът на свободата“ (Sound of Freedom) е един от неочакваните хитове за тази година, който придобива много голяма популярност сред консерваторите в Америка: "Когато киното предлага теми на едно общество, което е разделено, то също влиза в същите кодове, които има в политиката. И тук образите по някакъв начин са събрали определен тип публика – хората, които гласуват и биха гласували за Доналд Тръмп или QAnon почитатели,“ отбеляза още Юлия Владимирова, като добави, че е много интересно и това как един нискобюджетен филм като "Звукът на свободата“ на практика е смазал франчайз като "Индиана Джоунс“. В "Индиана Джоунс и Реликвата на съдбата“ няма нищо впечатляващо за разлика от предишните филми от този франчайз, в което се корени и неуспехът му, поясни културологът. "С франчайзите има и една игра на носталгия към минало, към традицията. Всъщност тези компании са корпоративни и много бюрократични в някакъв смисъл, и хората вече не виждат нищо интересно – продават им се заглавията, но вътре някак си съдържанието често е кухо. Многото пари и тези ударни заглавия, които звучат наистина привлекателно, дори и това не може да ги спаси,“ поясни още Юлия Владимирова. Друга важна тема за 2023 година според нея е темата с философски привкус дали трябва да се канселират артисти заради неморално поведение или трябва да се канселира самия човек. "В крайна сметка киното и наградите изобщо, всички тези отличия на големи актьори, които после биват отнемани, дали са морализаторски награди, дали това са ордени за морал и т.н. Давам пример с Жерар Депардийо във Франция, който въпреки че е някакъв насилник и циник, въпреки това е много велик актьор, и Макрон не се подаде на натиска и му връчи Ордена на Почетния легион, което мисля, че донякъде е правилно.“ По думите й човек трябва да се замисли и да си отговори на въпроса кое е правилното: морални награди ли са тези ордени и статуетки или са награди за постиженията на едно лице, на един професионален актьор? Фестивалният фаворит на Юлия Владимирова за 2023 година е "Убийците на цветната луна“ на Мартин Скорсезе, за който тя сподели, че е един зареден с много адреналин и дълбоко докосващ филм. Относно българското кино културологът изрази мнение, че ако могат добрите български филми да провеждат добри пиар кампании, каквато направи Стефан Командарев, би било чудесно и те да се презентират по фестивали. Но за това трябва и филмът да има определени качества, за да може публиката да има интерес да го гледа. "Филмът на Стефан Командарев "Уроците на Блага“ е в типично неговия стил. Той разказва за една постсоциалистическа страна, където не изглежда да е много светло, нещата не изглеждат добре около панелните блокове в Шумен и монументалните съветски паметници, и съответно съдбата на обществото също не изглежда да е в много добри ръце – типична тема на Командарев. Смятам че той е направил един много хубав филм,“ заключи културологът Юлия Владимирова. |
Още по темата: | общо новини по темата: 6056 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/1010 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Хора в неравностойно положение за метростанция "Бели Дунав": Пощадете ни
10:03 / 27.11.2024
Тайната падна, но съмнението остана, Ивонне разкри дълго пазена тайна
09:09 / 27.11.2024
Мицкоски: Няма да отстъпваме от червените линии в преговорите с България
18:03 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета