ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Защитният капак през зимата "убива" акумулатора | ||||||
| ||||||
Термозащитна "джаджа“ под формата на кутия има фабрично в много автомобили като например VW Golf 6 или Opel Astra G, както и в немалко корейски автомобили с емблемите Kia и Hyundai. Аксесоарът е наистина полезен. През лятото предпазва батерията от прегряване в горещините, а през зимата работи като термос, запазвайки топлината. Не забравяйте обаче, че всеки термос може да поддържа и "студен режим“ също толкова дълго. И в това се крие опасността, пише Аutomedia.bg. Ако колата е стояла на студено дълго време - например няколко дни - по-добре е да премахнете капака. Така след стартиране на двигателя батерията се загрява по-бързо от топлината на двигателя. В противен случай този процес ще бъде доста по-бавен, което ще провокира спад на напрежението в акумулатора. Добавете към това и кратко време за пътуване с чести стартирания и ще получите неприятен резултат: дори нова батерия ще "умре“ само за 2-3 месеца. Има обаче още един неприятен момент, свързан с използването на защитно покритие за акумулатора. През зимата времето е променливо и студа често се саменя с по-топло време, водещо до размразяване. Така може да се стигне до образуване на конденз от вътрешната страна на термичния корпус. Влагата с течение на времето пък може да доведе до повреда на батерията. Да не забравяме и мръсотията под капака. Хвърчи отвсякъде и се натрупва, включително и под прикритието ни. Примесите се утаяват върху клемите, провокирайки началото на окислителни процеси. А оксидите пряко засягат проблемите при стартиране на двигателя. Така че периодично "одеялото“ от батерията трябва да се отстранява и старателно да се почиства всичко там. Между другото, има мнение, че ако купите по-голяма батерия и по-дебел капак, тогава зимните проблеми могат да бъдат избегнати. Но не, това само ще удължи агонията. От температурни колебания, влага и редовно недозареждане, дори най-висококачествената и най- скъпа батерия рано или късно ще отиде до нула. |
Още по темата: | общо новини по темата: 511 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/86 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета