ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Институции
Криминални
Общество
Бизнес
Асен Василев: Близо 2,5 млрд. лв. от парите за пътища са дадени за прикрито строителство | ||||||
| ||||||
Комисията на МРРБ и МФ е прегледала 34 рамкови договора, подписвани между 2018-2020. Предмет на договорите бил текущ ремонт и поддръжка, съобщава NOVA. "Това значи отстраняване на повреди, зимно прочистване, разчистване след катастрофи. Текущ ремонт и поддръжка не изисква одобрени инвестиционни проекти, не изисква надзор, не минава през комисия. Текущ ремонт и поддръжка не се приема за строителство. А за текущ ремонт не се дава и гаранция. Около 1000 на брой са направените възлагания по тези процедури, на стойност над 3,419 милиарда", обясни Василев. "От 3,419 милиарда – 1 милиард са за текущ ремонт и поддръжка, над 2,462 милиарда са прикрито строителство, което е възложено без одобрени инвестиционни проекти, без строителен надзор, без актове и протоколи, без комисия, която да приеме качеството. Това строителство е без гаранция", заяви Василев. "Ако АПИ се беше придържала към текущ ремонт, нямаше да сме във финансовия казус, в който сме в момента. Нарушението на ЗОП се дължи изцяло на прикрито строителство. Става въпрос за почти 2,5 милиарда. Това е нарушение на Закона за обществените поръчки", каза Василев. "79% от допълнителните извънредни задания са инвестиционно проектиране, основен ремонт и реконструкция, които изискват оценка за съответствие, инвестиционни проекти, разрешение за строежи, надзор, гаранция. Реално 80% от направените възлагания ги нямат, а би следвало да ги имат. Тези отсечки са незаконни строежи, по смисъла на ЗУТ. Те представляват неправомерна държавна помощ, тъй като са възложени на неконкурентен принцип", каза Василев. Някои практики са били меко казано "скандални", продължи финансовият министър. Той даде и пример с отсечка от път край Смолян. Става въпрос за превантивен ремонт на път 31861, на стойност над 45 милиона лева. "Строителството е възложено на 28 август 2020 г., а проектирането на 5 ноември 2020 г. Явно някой е ползвал машина на времето, след като е възложено проектирането около 2 месеца и половина по-късно и с машина на времето сме се върнали 3 месеца, за да възложим проекта с точност до стотинка", заяви Василев. Подобни случаи били десетки. Василев даде още 2 примера. Проектирането на път 3667 било възложено на 29 април и пак на 29 април са възложени строително–монтажните работи. За ремонта на виадукта на "Хемус" - проектирането е възложено на 30 юни, около месец преди това – на 29 май е възложено строителството, обясни Василев. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 15.06.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета