ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Столичани смениха трамвая с колата заради пандемията | ||||||
| ||||||
"Завършваме 2021 г. със значително увеличение на средствата за градския транспорт в размер на 8,5 млн. лв. след актуализацията на бюджета на Столичната община, тъй като това е един от най-засегнатите сектори вследствие на икономическите и финансови последствия от кризата с коронавируса", каза пред БТА Барбалов. Той подчерта, че Столичната община е в диалог с новото правителство. "Надявам се, те като експерти във финансовата област, като хора, голяма част от които идват от бизнеса, да видят добре проблемите и да търсим съвместно решение, тъй като без помощ от държавата трудно можем да се справим само с ресурса, с който общината разполага", посочи Барбалов. "Имаше известна компенсация за цената на ел.енергията и това е добре. Липсва обаче компенсация за цената на природния газ", каза Барбалов и подчерта, че за градския транспорт това е от съществено значение, тъй като голяма част от автобусите в София се движат с природен газ. "Повишената цена на електрическата енергия пък директно ни удря в разходите за метрото. Дано мерките, които се разработват да са добри", каза Дончо Барбалов. "Всяко увеличение на средствата за някоя дейност заради коронакризата води до намаление на средствата за капиталови инвестиции", подчерта зам.-кметът. Той посочи, че ако Столичната община даде повече средства за компенсиране на "дупката" в градския транспорт, това ще доведе автоматично до намаляване на средствата за инвестиции. Навиците на хората по отношение на ползването на градския транспорт се промениха. "Хората станаха много по-предпазливи и планират по-добре пътуванията си. По-малко се купуват карти, повече се ползват краткосрочни транспортни документи с оглед на това, че през последните две години имахме на няколко пъти локдауни. Децата дълго време учиха от вкъщи и в резултат на това имаше отлив в закупуването на ученически карти. Това е характерно не само за София и за България, случва се във всички големи градове в ЕС покрай пандемията. Проблемът при нас е, че този въпрос остава встрани от вниманието. Докато много от държавите в ЕС, а и не само, подпомагат градския транспорт, в София тази помощ е доста скромна", посочи Барбалов. "Според него това не е нарочно и тенденциозно, а по-скоро става въпрос за подценяване на проблема. Услугата градски транспорт трябва да се предоставя. Независимо, че има 30 процента намаление в потреблението и пътникопотока, не можем да си позволим да ограничаваме транспортната услуга, защото това означава да откажем хората да ползват градски транспорт, което в дългосрочен план ще доведе до сериозни последствия и не трябва да позволяваме да се случва", категоричен е зам.-кметът Барбалов. Усилията на Столичната община са насочени към запазване на нивото на услугата, дори и при силното намаление на приходите. |
Още по темата: | общо новини по темата: 4431 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/739 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета