ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Легенда от "Минута е много": Четенето в интернет на лъжливи и недоказани новини ограничава познанието
Автор: Екип Sofia24.bg 11:26 / 29.12.2021Коментари (0)737
©
Димо Падалски е роден на 9 януари 1958 г. Има висше образование по география, а втората му специалност е руски език, която завършил в Софийския университет "Св. Климент Охридски". Интересите му са политика, спорт, история и география. Падалски е известен като най-успешния участник в телевизионното предаване "Минута е много" и страстен почитател на футболен клуб "Левски". Той е старши учител по география и икономика в Националната природо-математическа гимназия в София. Заради сериозните му познания за света го наричат "Мистър Гугъл". Представяме ви негово интервю пред "България днес".

- Г-н Падалски, вече втора година живеем в пандемия. Свикнахме ли с новия ред, или повече от всякога народът иска да дойде краят на вируса?

- Донякъде свикнахме, но като че ли всички искат да идва краят на вируса, и то колкото се може по-бързо. Има голямо нервно и психическо напрежение от вируса и от мерките, предприети заради него. 

- Като учител как оценявате онлайн обучението? Какви плюсове и минуси носи то не само на учениците, но и на преподавателите?

- Дистанционното обучение има много недостатъци. Първо, винаги има технически проблеми - с влизането в платформата, с микрофоните и камерите. А винаги някой може да каже, че има технически проблем, а всъщност такъв да няма. Второ, не знаеш какво правят учениците, като са влезли в час - слушат ли урока, или слушат музика, там ли са, или са излезли някъде, а ти казват "там бях", а ти си видял, че го няма. Трето, губи се обратната връзка с учениците - питаш ги нещо и не можеш да разбереш дали е вярно, или не, че не е чул или че микрофонът не му работи. Не се вижда реакцията на учениците.

Четвърто, губят се социалните контакти между учениците и учителите. Ученици и учители се оплакват от многото часове пред компютъра, което действа на очите и психиката. Пето, и най-добрите ученици са демотивирани да учат и участват. А на учителите е трудно да показват и да чертаят нужните неща за урока. Шесто, и учителите, и учениците са много по-натоварени и много по-изморени, а и често не стига времето. Но най-необективно е оценяването, особено тестовото, защото има толкова много начини за подсказване.

- Можем да ли да кажем, че затварянето в пандемията ограничи познанията ни? Да, четем повече в интернет, но намалихме пътуванията.

- Безспорно пътуванията намаляха, но се чете повече, особено в интернет. Така познанията ни се ограничават, а у нас се вярва все повече на лъжливи и недоказани новини.

- Коя държава ви впечатли с начина, по който реагира на вируса и мерките? И къде видяхте сериозни недомислици?

- Най-много ме впечатлиха държавите в Източна (Китай и Япония) и Югоизточна Азия (Сингапур). Те бързо намалиха сериозно заболеваемостта и особено много смъртността, като Южна Корея избягва блокиранията. Най-зле се справиха САЩ, Великобритания, Бразилия, а и България - всички тези страни имат висока смъртност от вируса.

- Какво най-силно ви направи впечатление през изминалата година - в България и по света?

- Най-силно впечатление у нас и по света ми правят многото хора, особено в България, които не вярват на науката и фактите и отричат, че има вирус. Друго, което ми направи впечатление, е вярата в конспиративни теории - ролята на Бил Гейтс, чипирането и ваксините и това, че вирус няма и е измислен.

- COVID-19 лабораторно или природно творение е?

- Не съм специалист, за да мога да дам отговор дали вирусът е създаден от човек в лабораториите, или е естествено творение.

- Ще успеем ли със Северна Македония да изпратим космонавти?

- Ние нямаме потенциал да пратим космонавти, а трябва да разчитаме на големите космически сили. Затова идеята с космонавтите от България и Република Северна Македония изглежда толкова смешна и несериозна.

- Защо храната в затворите ни е безплатна, а в детските градини се заплаща?

- Защото държавата се грижи за затворниците много повече, отколкото за децата. Липсва политика за стимулиране на раждаемостта. Едва сега има предложение детските градини да станат безплатни.

 - Преживяхме безпрецедентна политическа година - три пъти гласувахме за парламент и два пъти за президент. Вашата оценка за политическата ситуация и защо се стигна до толкова ходения до урните?

- Безпрецедентно е в една година да има три пъти парламентарни избори. Главната причина според мен е неумението да се преговаря, да се правят коалиции, да се правят отстъпки и компромиси... Може би всеки политик и партия си мислят, че те са най-велики. На българина му омръзна да гласува.

- За или против електронното гласуване сте?

- Не съм фен на електронното гласуване, защото няма гаранции за това, че няма да бъде манипулирано и че няма да се наруши тайната на вота. Неслучайно само в Естония е прието.


Още по темата: общо новини по темата: 3086
04.10.2022 »
30.09.2022 »
24.09.2022 »
21.09.2022 »
14.08.2022 »
18.07.2022 »
предишна страница [ 1/515 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията