ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Вили Лилков: Столична община не може да догонва мощното строителство, дадено като параметри от парламента | ||||||
| ||||||
Направената оценка на ефективността на съществуващите в момента 4 нощни линии показва, че се ползват от много малко пътници на съответния курс, с изключение на линията до Студентски град. Предвид това, че не достигат и шофьори в градския транспорт, а всеки шофьор, който изкара нощен курс, два дни трябва да почива след това, СОС взема решение, че линиите не са ефективни и 2 от тях ще бъдат закрити. "Кметът ще внесе решението за преразглеждане, но се оформи идеята и ще се направи комисия, която да направи една цялостна оценка не само на ефективността на нощните линии, но и на дневния транспорт. И ако се окаже така и ние освободим ресурс, шофьори и средства от тези линии, и нещо повече – ги оптимизираме, то тогава няма никакъв проблем ние да запазим нощните линии,“ посочи той, като добави, че трябва да се изясни въпроса за наличието на желаещи, но липсата на назначения на шофьори в градския транспорт. Бюджетът на СОС следва държавния бюджет, защото с държавния бюджет ще може да се изяснят доста от параметрите и на бюджета на София, тъй като за делегирани от държавата дейности тя е длъжна да предостави съответния финансов ресурс, обясни още общинският съветник. Държавата субсидира детските ясли, градския транспорт, отпуска пари за капиталови инвестиции. "Трябва с приемането на държавния бюджет да вкараме и нашия бюджет за разглеждане, защото ние не можем да го гледаме откъснато от общия бюджет. Освен това въпросът за данъците е също много важен, защото ако държавата промени данъците, ние трябва по някакъв начин да го вкараме в нашия бюджет. Независимо от това администрацията работи по подготовката на новия бюджет,“ обясни Вили Лилков и добави, че все още кметът Терзиев не е внесъл структурата на общинската администрация на ниво Столична община и на ниво райони, което затруднява работата на администрацията и пречи за взимането на решения за структурни реформи. Един от големите проблеми на София според него се крие в Закона за устройство и застрояване на Столична община, който проблем трябва да се реши с помощта на държавата, тъй като Столична община не може да догонва мощното строителство, дадено като параметри от парламента, което се развива в южните райони и което става за сметка на развитието на северните райони. "На години напред бизнесът е изпреварил общината и поради ниското ниво на разрешителните за строеж, поради ниското ниво на други такси, които са свързани със строителството, ние не можем да обезпечаваме съответната инфраструктура, която да обслужва тези райони.“ Според Лилков е необходимо да се осъзнае и да успокои малко топката, и общината да може да насочи своите ресурси в някои други общоградски проекти, като вторичните градски центрове в големите райони, като "Люлин“, "Младост“, около които да се завърти животът в квартала – културните средища, съответните паркове и т.н. "Ние се нуждаем от проекти, като ринговото трасе за пешеходци и за велосипедисти, озеленено със съответната инфраструктура около него, което може да бъде много красиво и да бъде емблема за София. Нуждаем се от модернизация на спортната база в София, нуждаем се от нови зелени площи и терени, така че малко да по-успокоим строителството, както и софийският център и това ядро от Централна гара до НДК се нуждае също от модернизация.“ |
Още по темата: | общо новини по темата: 341 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Вижте в кои райони на София няма парно и топла вода
09:01 / 29.01.2025
Няма мърдане: 12 строги правила за участничките в "Ергенът"
12:59 / 29.01.2025
"Георги Аспарухов" вече е собственост на Столична община
16:37 / 29.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета