ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Васил Терзиев за "Герена": Нищо не се случва със стадиона, не знаем дали е започнала процедурата по смяна на собствеността | ||||||
| ||||||
"Имотите са държавни и ние не знаем дали е започнала процедурата по смяната на собствеността. Топката, образно и буквално казано, е в краката на областния управител на София Стефан Арсов. Наясно съм, че документацията за всички имоти в това решение, е огромна. Но се надявам, че не чакаме евентуални нови избори, за да я получим", заявява Терзиев. Той описва и какви стъпки трябва да бъдат извършени след решението на правителството за прехвърляне на собствеността. Подчертава обаче, че срокът за изпълнението на всички процедури е пет години. Ето какво написа кметът на София: Откакто на 20 септември Министерският съвет взе решение да прехвърли на Столичната община собствеността върху стадион "Георги Аспарухов" и всички части от спортния комплекс "Герена", постоянно получаваме запитвания какво се случва с недвижимите имоти. Истината е, че след решението и предизборния шум около него не се случва нищо. Имотите са държавни и ние не знаем дали е започнала процедурата по смяната на собствеността. Топката, образно и буквално казано, е в краката на областния управител на София Стефан Арсов. Наясно съм, че документацията за всички имоти в това решение, е огромна. Но се надявам, че не чакаме евентуални нови избори, за да я получим. Ето реалните стъпки, които трябва да бъдат направени след предизборното говорене: Областният управител, в изпълнение на решението на Министерския съвет, следва да организира получаването на всички необходими документи, свързани със сключването на договора за прехвърлянето на собствеността на имотите и неговото вписване в Службата по вписванията. А именно акт за държавна собственост, данъчни оценки, осигуряване на скици на имотите. След това отново областният управител следва да издаде заповед за безвъзмездно прехвърляне на собствеността на имотите, в която същите се описват подробно, посочва се данъчната им оценка. С тази заповед се определя общият размер на данъчните оценки за всички имоти, върху който се начисляват 2% режийни разноски и 20% ДДС върху режийните разноски, които следва да се заплатят от Столичната община по сметка на областната управа. Със заповедта се определя и размерът на таксата за вписване на договора, която се заплаща от Столичната община по сметка на Агенцията по вписванията. Следващата стъпка отново е на областния управител. Той трябва да изготви договор за безвъзмездно прехвърляне на собствеността, който се подписва от него и от мен. Подписаният договор се внася от областната управа за вписване в Службата по вписванията, като след вписването всяка страна получава по 1 оригинал. Следва предаване на владението на имотите между представители на Областната управа и Столичната община. Столичната община изпраща договора на район "Подуяне" за съставяне на актове за публична общинска собственост на новопридобитите имоти и тяхното вписване в Службата по вписванията. Едва след това Столичният общински съвет с решение определя как, на кого и за какъв срок да предостави имотите за ползване. И за финал - за да се случи този сложен процес по придобиването на имотите и да не се наложи те да бъдат върнати на държавата, Столичната община има срок от пет години. Тоест вече са 4 години и 10 месеца. Топката сега е в краката на областния управител на София. |
Още по темата: | общо новини по темата: 24 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Популярен актьор празнува днес
11:22 / 18.11.2024
Трамвай удари автомобил в центъра на столицата
15:17 / 18.11.2024
Обир на казино в София
09:01 / 18.11.2024
Полицай се самоуби в София
10:04 / 18.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета