ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Терзиев: Метрото е това, което ни обединява всички, защото е свързано с развитието на София
© Булфото
Метрото е стратегически приоритет за града. Така е било при предишната администрация, така ще бъде и сега, надявам се така да бъде занапред, защото метрото е гръбнакът на транспорта в града и е тясно свързан с неговото развитие и амбициозните цели, които си поставяме, за да живеем в една по-хубава София. Това заяви кметът на София Васил Терзиев при официалния старт на работата на тунелопробивната машина за изграждането на метрото през "Слатина“.

"Метрото е това, което ни обединява всички, защото е свързано с развитието на нашия град", добави столичният кмет.

Терзиев благодари за положените усилия на предишната администрация на града по отношение на изграждането на метрото и увери, че работата тече с все по-бързи темпове.

"Работим за две нови отсечки, които са в процес на избор на изпълнител, в различен етап на проектиране са десет нови метростанции. Новите отсечки са: разширението по бул.“Царица Йоана“ в Люлин към Околовръстен път и към "Студентски град“.

Работата продължава в срок и се надяваме всичко да приключи в срок през 2026 г. и 2027 г. за различните отсечки през "Подуяне“ и през "Слатина“. С всяка нова метростанция се увеличават и хората, които използват метро за ежедневните си придвижвания", посочи също Терзиев.

Той информира, че за текущите проекти финансирането е осигурено и добави, че се надява и на добро сътрудничество с държавата, тъй като имаме нужда от подкрепа, защото метрото е стратегически обект за града.

Георги Илиев, кмет на район Слатина, заяви, че метрото е от изключителна важност за района. Той подчерта, че се радва, когато проектите се случват малко бързо и даде пример с бул.“Шипченски“ проход, който е бил отворен два месеца преди срока.

"Искрено съм благодарен и вярвам, че в рамките на предвидения срок ще успеем да се поздравим с пускането на метрото в експлоатация", каза той.

Тунелопробивната машина "Витоша" тежи 1600 тона, дълга е около 86 метра и е широка 9,4 метра в диаметър. Това е приблизително ширината на тунела, в който ще се движат метровлаковете. Чрез нея строителството не създава обичайните затруднения. Механизираната тунелопробивната машина осигурява най-безопасната технология за пробиване на тунели в света.

Ограничават се затрудненията в трафика, тъй като изграждането на тунела става без да се затварят улици за движение, освен на самите метростанции, докато се строят. Машината е произведена специално за условията на проекта на софийското метро от водещата в тази област немска компания "Херенкнехт".

Превозването на едрогабаритните елементи на тунелопробивната машина до стартовата ѝ шахта под локалното платно на бул. "Цариградско шосе" срещу УМБАЛ "Св.Анна" започна през лятото и приключи през есента на м.г. Предвижда се машината да работи непрекъснато, на 3 смени, 24 часа на денонощие, 7 дни в седмицата, без да се влияе на живота в столицата, за да постига среден напредък по около 10 метра на ден в зависимост от условията.

Машината влиза на станция със скорост от 35 мм на минута, като обичайната ѝ скорост е 80 мм в минута. Строителството на двупътния тунел трябва да приключи през втората половина на 2026 г., а цялата отсечка да бъде пусната в експлоатация през  2027 г., което ще даде възможност на 75 хиляди столичани да се придвижват по-удобно с бърз градски транспорт.

До метростанцията на бул. “Цариградско шосе“ ще бъде изграден и буферен паркинг за около 250 коли. В момента се изграждат общо 10 метростанции в София. Продължава работата по още два участъка: Разширение на метрото през "Подуяне“ с 3 км, където дейностите са изпълнени на 70% и се очаква участъкът да бъде пуснат в движение през 2026 г. Изграждането на метростанция на бул. "Панчо Владигеров" в кв. "Обеля“ - очаква се да приключи през есента на 2026 г.

След реализацията на 10-те станции, общата дължина на линиите на метрото ще достигне 61 км с 57 метростанции, а делът на метрото в системата на градския транспорт ще е около 50%, или над 650 хил. пътника дневно. Като бъдещо развитието на метрото се предвижда разширение от Люлин към Околовръстен път и към ж.к. "Студентски град". 

На церемонията днес присъстваха Н.Пр. посланика на Турция у нас Мехмет Саит Уянък, заместник-кметовете на Столична община Илиян Павлов и Иван Василев, директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев, председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров, общински съветници, бившият кмет на София и настоящ депутат Йорданка Фандъкова, представители на проектантски и строителни фирми, ангажирани с изграждането на метрото.


Още по темата: общо новини по темата: 69
06.02.2025 »
06.02.2025 »
05.02.2025 »
27.11.2024 »
10.10.2024 »
16.09.2024 »
предишна страница [ 1/12 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Жена намушка с нож трима души в София
Дете, пушило вейп, почина в Плевен
Лоша инфраструктура в София
Вторият мандат на Доналд Тръмп
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията