ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Съветниците от МК "БСП за България": В Столична община цари некомпетентност и управленски хаос
Автор: Екип Sofia24.bg 15:04 / 13.01.2024Коментари (0)569
© БСП-София
Притеснителен е фактът, че след два месеца управление, администрацията на Столична община действа като пожарна команда, пишат социалистите в отговор на поканата за нова дата на първото заседание на СОС на 15-ти януари, вместо на 25-ти, както беше решено на сесията на 11.01.2024 г. Това заявиха общинските съветници от МК "БСП за България" в позиция, изпратена до медиите.

Ето какво още се казва в нея:

В Столична община цари некомпетентност и управленски хаос. Това мнение изразяват общинските съветници от групата на Местна коалиция "БСП за България" в отговор на поканата за провеждане на заседание на 15-ти януари от 14,00 часа. "Притеснителен е фактът, че след два месеца управление, администрацията на Столична община действа като пожарна команда", твърдят още те.

Уведомлението, че Столичният общински съвет трябва да се събере на заседание в понеделник беше изпратено на електронната поща на председателя на БСП - София и на групата на социалистите в СОС Иван Таков на 12-ти януари след 17,00 часа. В него става ясно, че "по предложение на г-жа Грети Стефанова общинският съвет следва да се събере на 15.01.2024 г., предвид крайния срок за приемане на проектни предложения по Процедура BG - RRP-4.023 "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд - етап II", който изтича на 16.01.2024 г.". В същия имейл е приложен документ, именуван "доклад" и се изисква потвърждение за присъствие на общинските съветници.

"За реализиране на конкретния проект с краен срок 16.01.2024 г., се внася информация до кмета на Столична община на 12.01.2024 г. Не се познава нормативната уредба, цари управленски хаос и личи липса на компетентност, пишат още в отговора си социалистите. - Опитът, за пореден път да се насочи проблема към Столичния общински съвет е и опит да се прикрие пред обществото безсилието на първата политическа сила в СОС да постигне мнозинство за управление на града".

Писмото с отговор на поканата за заседание на СОС на 15-ти януари беше изпратено днес от Иван Таков на електронните пощи на всички общински съветници в СОС.

От Групата на "БСП за България" са категорични, че ще изложат позицията си и на заседание в понеделник, ако е налице законово изискуемия кворум за неговото провеждане.

Sofia24.bg публикува и пълния текст на писмото на общинските съветници от Местна коалиция "БСП за България" в отговор на поканата за провеждане на заседание на СОС в понеделник, 15-ти януари:

Уважаеми колеги!

На 12.01.2024 г. , след 17.00 часа, получихме имейл от Аделина Райкова, с който сме уведомени, че "… по предложение на г-жа Грети Стефанова общинският съвет следва да се събере на 15.01.2024 г. предвид крайния срок за приемане на проектни предложения по Процедура BG - RRP-4.023 "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд - етап II", който изтича на 16.01.2024 г.“ Със същия имейл е приложен документ, именуван "доклад" и се изисква от г-жа Райкова потвърждение за присъствие на общинските съветници, изпратено на имейлите на г-жа Стефанова и г-жа Станислава Стоянова-СОС.

Във връзка с горното, изразяваме следната позиция:

На заседанието на 11.01.2024 г., единодушно приехме същото да продължи на 25.01.2024 г., за да се постигне споразумение между представените в СОС политически сили за избор на председател, абсолютна процесуална предпоставка за започване по същество и в изпълнение на чл. 21, ал. 1 от ЗМСМА, на работата на общинския съвет. Няма пречка СОС да се събере и на по-ранна дата, ако е налице законовият кворум и предложението е направено от общински съветник. За пореден път се действа непрофесионално от страна на администрацията на Кмета на СО. Изпратеният имейл е от страна на негов служител, който вменява "задължение" на общинските съветници (каквото предполага изразът "следва") да се съберат на заседание, свеждайки ни волята на "председателстващия", по силата на закона, СОС - г-жа Стефанова. Почерк на непрофесионализъм и неуважение, който се налага през последните месеци от представителите на ПП-ДБ-СС в общинския съвет.

От друга страна, към настоящия момент няма информация, че е налице постигнато споразумение за избор на председател на СОС, както и за конституиране и структуриране на постоянните комисии на СОС, което е задължително условие за разглеждане на доклади от общинския съвет.

До приемане на нов Правилник за организацията и дейността на Столичен общински съвет (ПОДСОС) действа настоящият, последно изменен и допълнен с Решение №159 по Протокол № 50 от 24.03.2022 г. Съгласно чл. 69, ал. 1 от ПОДСОС, към мотивирания доклад на вносителя, съдържащ обосновка, включително оценка за необходимите финансови и други ресурси за изпълнение на решението, както и оценка на въздействието от прилагането на предлаганото решение, задължително се прилага и проект за решение, каквото в представения документ липсва.

Разпоредбите на чл. 70-чл. 78 вкл. на ПОДСОС изчерпателно регламентират процедурата по разглеждане и приемане на докладите в СОС, а именно: разпределянето им за разглеждане на постоянните комисии от председателя на СОС, определяне на водеща комисия от председателя на СОС, изработване на становище по доклада на водещата комисия, включване на доклада в дневния ред на заседанието на общинския съвет от председателя на СОС.

Съгласно чл. 79 на ПОДСОС, материалите, включени в дневния ред на СОС, се комплектоват, както следва: проект на решение, доклад на вносителя, доклад на водещата комисия и всички получени становища, както и други документи, когато това е необходимо, във връзка с проекта на решение.

Видно от изложеното по-горе, от една страна предложеният за разглеждане документ не е оформен съдържателно, съгласно изискванията на действащия правилник, защото липсва проект на решение и от друга, същият не може да бъде разгледан от СОС до избор на председател и постоянни комисии, респективно без становище на определена от председателя на СОС водеща комисия. В този смисъл, обявеният дневен ред на заседанието на 15.01.2024 г. се явява в нарушение на ПОДСОС и евентуалното му реализиране би довело до приемане на незаконосъобразно решение с материализирани вредоносни последици за трети лица, каквито в случая се явяват потенциалните бенефициенти на безвъзмездната финансова помощ по европейския проект.

По същество, касателно кандидатстването по проекта и упълномощаването на районните кметове от страна на кмета на СО да участват като администратор на безвъзмездна финансова помощ и водещ партньор в процедурите за предоставяне на средства на крайни получатели, не е необходимо решение на СОС, освен ако в проектните предложения не са включени и самостоятелни сгради, чийто едноличен собственик е Столична община. Единствено в тази хипотеза е необходимо решение на СОС, в съответствие с разпоредбата на чл. 21, ал. 1, т. 8 от ПОДСОС, съгласно която общинският съвет приема решения за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество и определя конкретните правомощия на кмета на общината и кметовете на райони и кметства.

В съдържанието на представения документ не се откриват данни за наличие на общински обекти в проектните предложения, което обосновава извода, че не се изисква решение на СОС за упълномощаването на районните кметове в този смисъл.

Съгласно чл. 44, ал. 1 от ЗМСМА, Кметът на общината ръководи цялата изпълнителна дейност на общината, организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите и от актове на Министерския съвет, както и възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата и районите. По смисъла на цитираните законови разпоредби, Кметът на СО може в това си качество, без санкцията на общинския съвет да изпълни функциите на администратор на БФП и водещ партньор по проекта или да упълномощи еднолично съответните районни кметове за това. Последните ще действат по силата на упълномощаването и в изпълнение на разпоредбата на чл. 46, ал. 1, т. 12 от ЗМСМА.

В заключение, притеснителен е фактът, че след два месеца управление, администрацията на СО действа като пожарна команда. За реализиране на конкретния проект с краен срок 16.01.2024 г., се внася информация до кмета на СО на 12.01.2024 г. Не се познава нормативната уредба, цари управленски хаос и личи липса на компетентност. Опитът, за пореден път, да се насочи проблемът към общинския съвет, освен всичко казано в предходното изречение е и опит да се прикрие пред обществото безсилието на първата политическа сила в СОС да постигне мнозинство за управление на града.

Ние, съветниците от МК "БСП за България" ще изложим настоящата позиция и на заседание на 15.01.2024 г., ако е налице законово изискуемия кворум.


Още по темата: общо новини по темата: 660
25.11.2024 »
25.11.2024 »
24.11.2024 »
21.11.2024 »
20.11.2024 »
20.11.2024 »
предишна страница [ 1/110 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
Влизането на България в Шенген
Почина Лиъм Пейн
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да (578) 53%
Не (399) 37%
Не мога да преценя (110) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията