
ЗАРЕЖДАНЕ...
Столичният общински съвет готви решение за по-високи минимални цени за таксиметровите услуги | ||||||
| ||||||
Това е възможно благодарение на приетото в Закона за автомобилните превози през 2011 г. право на общинските съвети да определят максимални цени и през 2014г. да определят минимални и максимални цени. И докато прилагането на максимални цени е разбираемо, защото предпазва гражданите от измами, то определянето на минимални цени остава неразбираемо. Комисията за защита на конкуренцията не веднъж е изразявала негативно отношение към прилагането на минимални и максимални цени на таксиметровите услуги. Основният аргумент на КЗК е, че минималната цена сама по себе си не може да бъде гаранция за качество и сигурност, а ефектът от минималните цени е предпазване на съществуващите участници на пазара от конкуренция и ограничаване възможността за ценова конкуренция. В законодателството за защита на конкуренцията съгласуването на цени от участниците на пазара се нарича картел и е строго забранено. Когато обаче желаните от бранша цени се съгласуват с административен орган като общината, как да го наричаме? Нека отговорят вносителите на предложението общинските съветници Карлос Контрера, Борис Бонев и Зафир Зарков, пишат още от "Активни потрбители". Простият извод е, че Столичният общински съвет иска да предпази компаниите от пазара и конкуренцията, което ще стане напълно легално, но в противоречие с базови пазарни и конкурентни принципи. Ако предложението бъде прието минимaлнaтa днeвнa тapифa в София ще стане 1,05 лв./ĸм., a нoщнaта - 1,21 лв./ĸм. Това значи, че на всеки изминат километър гражданите ще плащат около 30 стотинки непазарна премия, гарантирана от Столичната община. |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg