ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Столична община взима голям кредит заради разширението на метрото | ||||||
| ||||||
Общата стойност за изграждане на двата участъка е 769 млн. лв. като Столична община ще осигури 409 млн. лв. или 53% от нужните средства. Остатъкът от 360 млн. лв. беше заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост на България. При последната редакция на Плана правителството заложи намаляване на финансирането за метро до 217 млн. лева. По инициатива на кмета на София Йорданка Фандъкова бяха проведени срещи с министър-председателя Кирил Петков и вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, на които те поеха ангажимент отрязаните от Плана средства да бъдат осигурени от държавния бюджет. "На срещите ни премиерът Петков и министър Василев заявиха, че подкрепят изграждането в цялост на третата линия. За да гарантираме строителството и завършването на двата участъка до 2026 г., настояваме Министерски съвет да вземе решение за съфинансирането от националния бюджет“, заяви зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов. Той обясни, че на свой ред Столична община ще гарантира по-големия процент от средствата с инвестиционния заем. "Строителството на 3-те километра от кв. "Хаджи Димитър“ до "Левски“ започва през март, като осигуряваме първите 12,8 млн. лв. за старта изцяло от бюджета на общината. За участъка от 6 километра през район "Слатина“ до бул. "Цариградско шосе“ в момента се избират изпълнители“, заяви инж. Джоргов. Двата участъка включват 9 метростанции в два лъча и буферни паркинги. Предвижда се и закупуване на нови метровлакове. "Според направените анализи двата нови участъка ще дадат достъп до метрото на още 160 хил. граждани“, обясни инж. Джоргов. Общата дължина на Линия 3 на метрото в София е 21 км с 21 метростанции. През 2020-2021 г. завърши строителството на първите два етапа – общо 12 км от ж.к. "Овча Купел“, през "Красно село“, централна градска част, Орлов мост, театър "София“ до ж.к. "Хаджи Димитър“. За постигане на предвидения значителен транспортен, екологичен и социален ефект от линията тя трябва да бъде завършена, като се изградят другите й два участъка - до ж.к. "Левски“ и до бул. "Цариградско шосе“ през "Слатина“. "Трите станции през "Подуяне“ са разположени по бул. "Владимир Вазов“ – първата е на кръстовището с ул. "Васил Кънчев“ до стадион "Георги Аспарухов“, втората е на кръстовището с ул. "Витиня“, а третата е при ул. "Станислав Доспевски“ между "Левски В“ и "Левски Г“, поясни зам.-кметът по строителство. 6-те километра от другият участък тръгват от ул. "Шипка“ при Военната академия през кв. "Гео Милев“ и "Слатина“, покрай "София Тех Парк“ и зала "Арена Армеец“ до бул. "Цариградско шосе“. "Със завършването изцяло и на третата линия метрото в София ще поеме над 50% от всички пътувания с градския транспорт, а това е най-бързият и удобен за гражданите транспорт, с най-голям екологичен ефект за града ни“, каза инж. Джоргов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 65 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/11 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |