ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Софиянци до омбудсмана: Новите правила в градския транспорт оскъпяват услугата и ни затрудняват | ||||||
| ||||||
Още през юли проф. Ковачева предупреди в писмо до председателя на СОС Георги Георгиев, че с готвените промени не се постига задоволяване на транспортните потребности на пътниците. "Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът. Диана Ковачева подчертава, че и пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват, защото пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който обаче не отговаря на транспортната им потребност и бюджета. "По повод на постъпилите в институцията сигнали намирам за нужно повторно да изразя становището си, че новата тарифна политика не бива да става чрез лишаване на пътниците от избор относно вида на превозните документи, които имат право да използват. В този смисъл смятам, че следва да се преразгледа новата тарифна политика като се запазят превозните документи, даващи възможност за пътуване според нуждите на ползващите градски транспорт“, категорична е проф. Ковачева. Тя обръща внимание и на друг голям проблем – задължителната валидация на превозните документи, като посочва, че неспазването ѝ е обвързано с налагането на глоба, което притеснява и затруднява особено много възрастните хора. "В тази връзка смятам, че следва да бъде потърсено решение и на този проблем. Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал“, подчертава общественият защитник. Омбудсманът допълва още, че в институцията постъпват и жалби срещу липсата на достатъчна и своевременна информация по отношение на действащите превозни документи и начина на тяхното валидиране. Затова отново посочва, както и по време на обществените консултации, че е необходима достъпна информационна кампания за запознаване на гражданите с въведените промени за пътуване в градския транспорт. Проф. Ковачева посочва и друг нерешен проблем - недостатъчните на брой пунктове за закупуване на превозни документи, което допълнително затруднява хората и се явява като санкция за тези, които не са успели да си купят билет по електронен път. В заключение омбудсманът подчертава, че за да се увеличи броят на пътуващите в столичния обществен транспорт, той трябва да стане привлекателен, а това се постига чрез повишаване удобството на транспортните услуги и запазване разнообразието на превозните документи, с оглед различните транспортни нужди на пътниците. |
Още по темата: | общо новини по темата: 500 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/84 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Абонамент
Анкета