ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
"Софийска вода" започва проверки! | ||||||
| ||||||
Изготвен е график за поетапна специализирана проверка и установяване на реалните причини за всеки от тях в следващите няколко месеца. Към този момент вече са предприети две специализирани проверки на случаите в ж.к. Младост 1, бл.40 и кв. "Сухата река“, бл. 18. Анализирани са наличните данни в системата на “Софийска вода" по отношение на коректността на данните на общите водомери и метрологичната им годност. И в двата случая е потвърдена изправността на общите водомери, които са собственост на дружеството и коректността на отчетените по тях данни. Установени са завишени сметки за вода, следствие на реално изчисление и фактуриране на общи нужди за по-дълъг период назад. В единия случай периодът е 6 месеца, а в другия - 1 година. Причина за това е системно неосигурен достъп от страна на живущите на проверителите от “Софийска вода" до общите водомери на двата блока, както и до голяма част от индивидуалните водомери на клиентите. Това е предпоставка за неточно отразяване на консумацията в различните имоти, а когато е системно в продължение на месеци, след едно успешно извършено отчитане на общия водомер, разликите се фактурират сумарно за целия период. В подобни случаи, за да се установи точната причина за големи разлики в отчитането, “Софийска вода" следва стриктно установената си процедура, която засяга случаи с установени общи нужди над 20%. Като първа стъпка дружеството изпраща писмено известие до клиентите за установената голяма разлика. След това инициира специализирани проверки на няколко етапа: анализ на съществуващите данни в системата на дружеството, изправността на измервателния уред, собственост на оператора, т.е. общия водомер и след това комплексна физическа проверка на място с пълен обход за реален отчет на имотите в етажната собственост, както и указва съдействие за обследване на техническото състояние на вътрешно-сградната инсталация за наличие на евентуални течове. За този последен етап е необходимо пълно съдействие от страна на живущите и осигуряване на 100% достъп до апартаментите. В противен случай, проверката се компрометира и казусът отново остава нерешен. В резултат на всички тези действия, при доказана неточност в изчислението на общото потребление по вина на дружеството, данните за консумацията на вода на всички засегнати клиенти се коригират в системата на “Софийска вода" и се издават нови коректни фактури. Ако междувременно клиентите са заплатили по-висока сметка, след направената корекция клиентът може да избере да вземе обратно надплатената сума или тя да бъде усвоена чрез приспадане при бъдещо фактуриране. Дружеството с тревога установява, че напоследък подобни случаи не са изключение най-вече в кварталите с високо строителство и голям брой живущи в столицата. От началото на годината до сега са инициирани и проведени 40 подобни проверки. Отделно по изрично изискване от страна на клиенти и с по-ниски общи нужди са направени 303 броя проверки. Анализ на резултатите от проверките през годините показва, че възможните причини за формиране на количества Общо потребление са: Недобро състояние на вътрешната инсталация и невидими течове по нея; Ползване на вода в общи помещения и прилежащи площи, за които няма открити партиди; Неизправни индивидуални водомери - извън метрологична годност или повредени; Имоти без монтирани индивидуални водомери от страна на живущите и отчитащи се на база; Системно неосигуряване на достъп на проверителите до водомерите за отчитане на реални показания; Декларирани като необитаеми (неизползваеми) обекти, които се ползват/обитават; Подадени неточни самоотчети от потребителите. Припомняме, че формулата за изчисление и фактуриране на дял Общо потребление към фактурите на клиентите на всяко тримесечие е заложена в нормативната уредба (Наредба 4 за условията и реда за присъединяване на потребителите и за ползване на ВиК системи, както и Общите условия на ВиК дружествата) и е валидна за всички ВиК оператори в страната. В следващите няколко месеца “Софийска вода" се ангажира да извърши проверки на всички случаи с установени общи нужди над 20% за своя сметка, съгласно описаните етапи, като апелира за пълно съдействие и отговорно отношение от страна на клиентите си. Вижте повече как на практика се начисляват Общи нужди в кратко информационно видео: https://www.youtube.com/watch?v=exFln4xVQSg |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Столичани, започва студен период, неделята ще бъде облачна
08:14 / 10.11.2024
Чужди туристи постоянно се снимат пред една нетипична атракция в София
09:10 / 10.11.2024
"Спаси София": Стига вече! Няма да приемем некачествена маркировка
10:46 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета