© SofiaDnes.Com | | Конкретни правила за създаване на смесени дружества за публично-частно партньорство се съгласуват с МС, съобщи транспортният министър Петър Мутефчиев. По думите му, липсата на точни критерии за смесването на частен и държавен капитал, е била основната пречка за създаване на дружество за търговия с ток на БДЖ. Новите правила ще бъдат облечени с промяна в Закона за държавната собственост. Министерски съвет разглежда изменението на три документа, съобщи Петър Мутафчиев, но не пожела да представи съдържанието им преди крайното решение на правителството. В България публично-частното партньорство не е забранено, но няма критерии по които то да се осъществява, обясни транспортният министър. Една от промените включва промяната на срока за отдаване под наем на държавни имоти. Държавната собственост към момента може да бъде наемана най-много за пет години. Това е твърде кратко време по думите на Мутафчиев и не позволява по.сериозни инвестиции в имотите. Законовата поправка ще определи 10-годишен срок за отдаването им под наем. Подготвя се и промяна в Закона за концесиите, която ще позволи при създаване на смесено дружество частната компания допълнително да може да инвестира в имота с други частни фирми. До края на следващата седмица ще бъде сключено споразумение между БДЖ АЕЦ „Козлодуй" и НЕК за създаване на смесено дружество за доставка на ток, съобщи още транспортният министър. Преговорите по този въпрос се забавиха именно поради липсата на правила в публично-частното партньорство у нас, коментира Петър Мутафчиев. Пречка за дружеството бяха и наскоро неизплатените дългове на БДЖ към НЕК. Чрез пласиране на емисия облигации в размер на 180 млн. лева превозвачът се разплати с НЕК през ноември миналата година. По думите на Мутафчиев към момента БДЖ няма никакви финансови задължения и дружеството ще бъде създадено, за да доставя ток на БДЖ и на другите жп превозвачи на по-ниски цени.
Източник: lev.bg |