
ЗАРЕЖДАНЕ...
Служител в столичния транспорт: Близо 40 часа извънреден труд даваме на месец и този допълнителен труд се повишава | ||||||
| ||||||
Иван работи в столичния градски транспорт от 5 години. Избира професията си, защото обича да шофира в градска среда. Важно обаче за него е и с работата си да печели достатъчно. "Ако излязат някакви непредвидими разходи, става трудно", коментира той. Той е един от много шофьори, които очакваха Столичната община да приеме бонус системата. Чрез нея водачите с изминали километри трябва да получават по-голямо възнаграждение. "Около 30-40 часа извънреден труд даваме на месец и този допълнителен труд се повишава, няма почивки, умората се натрупва и става много трудно", признава Иван. "Тази бонусна система включва километрично възнаграждение за водачите, имат през този месец н на брой км, получават сума като допълнително възнаграждение и процент от средното възнаграждение отива при всички останали служители в авто и електро транспорта", каза председателят на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Иван Кирилов Заради това от Конфедерацията на труда "Подкрепа" са готови на протест. И очакват обещанията по споразумението за бонусна система от февруари тази година да влезе в сила. "От общината искат това нещо да се случи през 2025 година, за да измести бъдещо наше искане за увеличение на основните заплати", допълни Кирилов в ефира на Bulgaria ON AIR. А на заседанието на СОС миналата седмица предложението за бонус системата първоначално бе прието от Комисията по транспорт, но след това не мина в зала. Кметът Терзиев обясни, че системата ще влезе в бюджета след актуализирането му. |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg