ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Шофьори в градския транспорт на София: Притискани сме от дълги смени | ||||||
| ||||||
Калоян Тодоров е шофьор на автобус в София. Разказва, че водачите в градския транспорт са притиснати и от разписанието, което трябва да спазват. Понякога от спирка до спирка даденото време е 1 минута. "Ако оттук тръгнете и трябва да стигнете ето там - и на двете места отворите вратите - това са 40 секунди. Вие имате 1 минута", заяви Тодоров пред NOVA. Разписанието и пробега се изчисляват от ЦГМ. Оттам обясниха, че то се определя на база данните за натовареността в определени часове, които получават от валидаторите в автобуса. Интересното е, че графика на шофьорите се прави ден за ден. Те, отивайки на работа, разбират коя смяна са, графикът не се прави седмица или месец напред. "Тази разпокъсаност ти обърква биологичния часовник и не можеш да се адаптираш", каза Калоян Тодоров. "В предприятието има недостиг на хора. Между 60 и 70 човека в различните поделения. Няма как да се направи графикът така, че да го знаят предварително", заяви Борислав Попов. Хигиената в автобуса също е отговорност на шофьора. Калоян Тодоров твърди, че заради липсата на хора няма как шофьор да бъде сменен, ако му стане лошо. "В най-добрия случай ти казват - прибирай се в депото. Ама аз не мога да управлявам, как да се прибера". Именно здравословен проблеми преди дни причини инцидент с градския транспорт. Автобус остана без управление и удари жена на тротоар в София. Съветът към шофьорите, в случай, че не се чувстват добре: "Обаждат се на диспечера, казват, че им е лошо и друг автобус или друг водач идва ги смени", заяви Борислав Попов. Заради спецификата на работата шофьорите имат и заболявания, в това число инсулти, инфаркти и ставни проблеми. "Трябва да се направи цялостно изследване на професионалните заболявания при шофьорите, защото такова до сега не е имало", заяви Александър Шопов. Водачите биват подлагани веднъж в месеца на предпътен преглед и годишен контролен. Лекар има и на смяна, ако се почувстват зле. Проба за алкохол се дава преди всяка смяна. "Когато се установи, че водачът е годен за работа, медицинското лице се подписва, дава му пътния лист и той отива за проба за алкохол", заяви Борислав Попов. Припомняме, че днес работещите в столичния градски транспорт протестираха. Протестът бе организиран от Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ и с искане за увеличение на заплатите. Шофьорите блокираха движението в района на св. “Дружба"2 , последната спирка на на линии 4, 88, 204, 304, 384 и H4. |
Още по темата: | общо новини по темата: 495 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/83 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Нова автобусна линия тръгва в София
09:34 / 08.11.2024
ГЕРБ-СДС внася доклад в СОС за изменение на проекта на "Опълченска"
09:17 / 08.11.2024
На колко градуса да е климатикът през зимата?
09:24 / 08.11.2024
И днес температурите ще са пролетни в столицата
09:22 / 08.11.2024
Обвиниха трима за смъртта на Лиъм Пейн
09:52 / 08.11.2024
Забраните на Архангеловден
09:23 / 08.11.2024
Проф. Рачев: На 10 ноември всичко свършва
09:16 / 08.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета