ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
СОС даде съгласие Столичната община да вземе заем до 195 500 000 евро за разширението на метрото | ||||||
| ||||||
Разширението ще осигури транспортно обслужване с бърз екологичен масов градски транспорт с голяма превозна способност на плътно застроени жилищни и административни квартали. Годишно по участъците ще се превозват над 26 млн. пътници и ще се намали броят на автомобилите по улиците на града с около 13 200 дневно. Ще се увеличи над два пъти скоростта на пътуванията с масовия градски транспорт в участъците; ще се намали значително трафикът и замърсяването на въздуха; ще се спестят над 12 800 човекочаса дневно на гражданите на София вследствие по-бързото и удобно придвижване, в сравнение с надземния транспорт, посочват Барбалов и Джоргов в доклада. Те припомнят, че към настоящия момент линиите на софийското метро обхващат 52 км с 46 метростанции. Времето на пътуванията с метрото от периферията до центъра е средно между 10 и 15 минути, докато с наземния градски транспорт отнема между 40 и 60 минути. Тези данни са показателни за необходимостта от ускореното разширение на метрото по основните направления на града, посочват вносителите в доклада. В краткосрочните разширения на метрото до 2026 г. общата дължина на метролиниите ще бъде 61 км с 56 метростанции, а перспективното средносрочно разширение предвижда 75 км със 70 метростанции. Метрото ще има дял от приблизително 58% в системата на масовия градски транспорт на София, се посочва в доклада. Там пише още, че общата дължина на Линия 3 на метрото в София е предвидена да е 21 км с 21 метростанции. Строителството се извършва на 4 етапа. През 2020-2021 г. завърши строителството на Етап 1 и Етап 2 на линията от ж.к. "Овча Купел“ до ж.к. "Хаджи Димитър“ с дължина от 12 км и 12 метростанции. В източна посока тя не е завършена, като не достига до разположените в тези части на столицата големи жилищни комплекси – ж.к. "Левски“ и ж.к. "Слатина“ и прилежащите жилищни и административни зони. За постигане на предвидения значителен транспортен, екологичен и социален ефект от линията следва тя да бъде завършена, като се изградят другите ѝ два участъка, а именно – "ж.к. "Хаджи Димитър“ - ж.к. "Левски“ и "ул. "Шипка“ – кв. "Гео Милев“ – ж.к. "Слатина“ – Тех.парк/Зала "Арена Армеец“ – бул. "Цариградско шосе“, пишат вносителите на доклада. Барбалов и Джоргов посочват, че в началото на 2021 г., по предложение на Столичната община, разширението на Линия 3 беше включено в Плана за възстановяване и устойчивост на България. По подобен начин в плановете за възстановяване и устойчивост на другите източноевропейски страни, както и на Португалия, Франция, Италия, Белгия, Испания и др., е включено строителство на участъци от метрополитени. |
Още по темата: | общо новини по темата: 65 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/11 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета