ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Разглеждат се два варианта на предпроектно проучване за реконструкция на бул. "Св. Климент Охридски"
Автор: Цвети Христова 10:50 / 14.01.2025Коментари (0)165
©
На 9 януари в сградата на столичния район "Студентски“ се проведе специализирано съвещание и разглеждане на два варианта на предпроектно проучване, въз основа на които да се изготви технически проект за реконструкция на бул. "Св. Климент Охридски“ в участъка от бул. "д-р Г. М. Димитров“ до бул. "Андрей Ляпчев“, съобщиха от районната администрация.

Разработваният участък е с дължина 1500 м. В срещата взеха участие екипът на СО-район "Студентски“, представители на Дирекция "Изграждане и ремонт на уличната мрежа“ при Столична община и представители на Общинско предприятие "София-проект“.

В рамките на специализираното съвещание бяха разгледани два варианта на предпроектно проучване, изработени от екипа на ОП "София-проект“. Предпроектните проучвания са подготвителни технически документи, които задават идейни проектни предложения, които да залегнат в проектирането на окончателния вариант на мотивираното предложение за инвестиционно намерение. 

По време на съвещанието се избра "Вариант 2“ като най-целесъобразна основа, върху която да се търсят проектни решения. В началото на м. февруари 2025 г. екипът на СО-район "Студентски“ ще представи проекта пред широката общественост в процедура за обществено осъждане.

По времена срещата бяха изразени различни предложения от технически характер, които да бъдат запазени в идейната разработка. Като целесъобразни и перспективни специалистите се спряха на разработките във "Вариант 2“, който в момента представяме за информация пред обществеността в непрецизиран вид.

"Вариант 1“ повтаря съществуващата сега организация на движението по бул. "Св. Климент Охридски“. "Вариант 2“ от друга страна предоставя по-добри възможности според взелите участие в съвещанието. Съществува възможност за промяна в схемата за движение на масовия градски транспорт, като бъдещото трамвайно трасе и автобусното се обединяват ведно споделено трасе. По този начин се обособява самостоятелен път за градския транспорт и се освобождава място в общия габарит за по-широки тротоари, озеленяване и велоалея.

"Вариант 2“ предвижда следните предложения за реконструкция на бул. "Св. Климент Охридски“

Част "Пътни работи“

В габарита на строителните линии с обща широчина 39 м се обособяват (отдясно наляво):

- Двупосочно комбинирано трамвайно и автобусно трасе откъм ж.к. "Студентски град“ с габарит 13 м, (в участъци до 14,5 м), в което са обособени:

- Тротоар с габарит между 2,20 м и 4 м, спирки за градския транспорт

- Комбинирано трамвайно и автобусно трасе с широчина 7 м

- По-широка зелена ивица 3 м, нови дървета, спирки за градския транспорт

- Двупосочно платно за движение с общ габарит 14 м, по 2 ленти с широчина 3,5 м в посока

- Тротоар с двупосочна велоалея откъм кв. "Дървеница“, зелена ивица и озеленяване

- Зелена ивица с широчина 1,5 м, нови дървета

- Двупосочна велоалея с широчина 3 м

- Тротоар с широчина между 3,5 м и 4 м

- Площи за озеленяване с широчина до 3,5 м

В избрания вариант на предпроектно проучване автобусите на масовия градски транспорт се движат в обособеното трамвайно трасе от кръстовището с ул. "проф. Марко Семов“ до ул. "8-ми декември“. Спирковите перони са разположени в близост до съществуващите спирки съгласно чертежа.

Предлага се реконструкция на локалното платно. По този начин се предвижда увеличаване на габарита на тротоара. Ширината по регулация на локалното платно (6 м) позволява обособяване на успоредно паркиране по дължината му.

Според функционалното си предназначение бул. "Св. Климент Охридски“ принадлежи към първостепенната улична мрежа – градска магистрала II клас. Това изключва паркирането на автомобили по тротоарите и по външните ленти за движение. Възможна компенсация за премахнатите паркоместа пред бл. 9 би могла да се реализира като отделен проект от западната страна на блока, съгласно схемата.

Предпроектното проучване предвижда прилагане на уличната регулация на ул. "Иван Боримечката“. В момента съществуващото кръстовище с локалното на бул. "Св. Климент Охридски“ и ул. "Канарче“ действа по настоящо положение, което се различава от устройствения план. Според градоустройството улицата свършва малко след Читалище "Възраждане“ и няма включване към локалното. По време на срещата, провела се на 9 януари, се обсъдиха възможности за допускане изграждането на еднопосочна улица, която да ги свърже. Допълнително обследване ще даде изменение в така направеното предпроектно проучване.

Следва да се инициира и изменение на регулацията. Комуникационната свързаност на кв. "Дървеница“ чрез ул. "Иван Боримечката“ към ул. "Софийско поле“ и ул. "Белимел“ има силна транспортна роля за достъп до ДГ 72 "Приказка  без край“, ДГ 78 "Детски свят“, 55 СУ "Петко Каравелов“, паметниците на културата храм "Св. вмчк. Георги Победоносец“ и Читалище "Възраждане“, както и до жилищни сгради и търговски обекти.

Във връзка с настъпващи промени по ВиК мрежата се предвижда проектиране и изграждане на  ул. "Белимел“ от ул. "Трайко Станоев“ до ул. "Софийско поле“ с изграждане на пробив по неизградения участък на улицата от ул. "Айдемир“ до  ул. "Софийско поле“. В рамките на ремонта ще бъдат включени и прилежащите тротоари.

Предвижда се цялостно премахване на съществуващата релсова инфраструктура по бул. "Св. Климент Охридски“, стълбове за контактна мрежа и др. елементи. В рамките на проекта се предлага изграждането на двупосочно  автобусно трасе, което в следващ проект да се реализира и като комбинирано трамвайно и автобусно трасе. Инвестирането на средства в железопътна мрежа в момента не е целесъобразно предвид амортизациите, които ще настъпват до възстановяването на трамвайната мрежа по булеварда. Предназначението на трасето се запазва като трамвайно.

Част "Канализация и отводняване“

Реконструкцията  на  канализацията  в  разглеждания  обхват  предвижда  изграждане  на  нова  канализация  по  цялата  дължина  на  бул. "Св. Климент Охридски“.  Отпадат  канали  Ø500 мм и  Ø400 мм, минаващи  в  зелената  площ  между  съществуващото трамвайно  трасе  и  пътното  платно. Предвижда се изграждане на нова канализация с дължина 2 393 м.

Предвидена  е  канализацията  за  отводняване в новите пътни платна в комбинираното трамвайно и автобусно трасе, която на 10 места се презауства  към  новата  канализация. Общата  дължина  е 1 053 м, като за  отводняването  на трасето са предвидени 86 броя улични оттоци с  капацитет на решетката 5 л/сек.

Част "Водопровод“

По препоръка на Софийска вода АД новата водопроводна мрежа ще се проектира с чугунени тръби. В рамките на проекта ще се извърши подмяна на водопроводни трасета, изграждани през 1972 и 1973 г. Съществуващият водопровод ще се измести по  бул. "Св. Климент Охридски“ от ул. "Марко Семов“ до ул. "Айдемир“, където ще се свърже с изградения водопровод.

Измества се съществуващият водопровод по ул. "Белимел“. По препоръка на Софийска вода АД е необходимо да се проектира аварийна връзка за подаване на водни количества към мрежата на кв. "Дървеница“ в случай на авария.

От ул. "Трайко Станоев“ до ул. "Канарче“ ще се проектира нов чугунен водопровод.

По трасето на новите водопроводи ще се проектират необходимите шахти с регулатор на налягане и измервателни устройства, изпускатели, въздушници, надземни пожарни хидранти и др.

Част "Електроразпределителна мрежа“

- Нова тръбна мрежа от 9PVC Ø140 мм в източния тротоар на бул. "Св. Климент Охридски“ – около 1500 м

- Реконструкция на съществуваща тръбно-кабелна мрежа на пресичанията на бул. "Св. Климент Охридски“, както и изграждане на нови пресичания на булеварда

- Нови кабелни ревизионни шахти с три капака – около 55 бр.

Част "Телекомуникации“

Съгласно предварителни разговори с оператора на мрежата ще се предвидят следните дейности:

- Реконструкция на съществуващата кабелна мрежа по бул. "Св. Климент Охридски“ (изваждането ѝ от мрежата на ЕРМ Запад)

- Реконструкция на съществуващата тръбно-кабелна мрежа при ул. "Иван Боримечката“

- Нова тръбна мрежа от 4PVC Ø110 мм в източния тротоар на бул. "Св. Климент Охридски“, както и изграждане на нови пресичания на булеварда  - около 1345 м

- Нови кабелни ревизионни шахти с два капака – около 48 бр.

Част "Улично осветление“

Съгласно новото пътно-комуникационно решение е предвидено изграждане на ново улично осветление, както следва:

- Нови двустранно разположени стоманотръбни стълбове - около 102 бр.

- Нови едностранни стоманотръбни конзоли - около 102 бр.

- Нови светодиодни улични осветители - около 170 бр.

- Подмяна на същ. табло за УО

- Нова тръбна мрежа от 2PVC Ø110 мм - около 3350 м

- Нови кабелни ревизионни шахти с един капак - около 116 бр.

Част "Електрозахранване на Столичен градски електротранспорт“

Нова тръбна мрежа в западния тротоар от нови PVC 10Ø110+2Ø140 мм за бъдещо захранване на СГЕТ - около 1500 м

- Нови кабелни ревизионни шахти с три капака – около 47 бр.

Част "Паркоустройство“

Предвидено е засаждането на голям брой нови дървета, като се обсъжда увеличаване на залесяването в зелените ивици за образуване на по-гъст растителен буфер между четирите ленти за движение и заобикалящата среда. Новите дървета следва да се съобразят с подземната инфраструктура, уличното осветление и комуникациите за него.

Съществуващата растителност е в добро общо състояние. Дърветата в обхвата на разработката са на възраст между 10 – 70 години. От страната на трамвайното трасе съществуващата растителност е съсредоточена основно в тангиращи трасето зелени площи. Растителността е представена от разнообразни дървесни видове и храсти.

От страната на жилищните и обществените сгради, растителността е отново предимно в широки зелени площи след края на тротоара, които служат като растителен буфер на жилищните сгради от автомобилния трафик. Увеличаването на растителността чрез залесяване ще окаже положителен ефект върху градската среда.


Още по темата: общо новини по темата: 619
03.01.2025 Администрацията на район "Студентски" с информация за предстоящи ремонти
30.12.2024 Приключи ремонтът на трамвайните релси на голям столичен булевард
27.12.2024 Боклукчийски камион пропадна в дупка в елитен столичен квартал
23.12.2024 Община Костинброд получи държавен имот за изграждане на общинска пътна инфраструктура
23.12.2024 Част от центъра на София остава без вода, ето кога
23.12.2024 След сигнали и жалби на граждани: В район "Триадица" проверяваха търговски обекти
предишна страница [ 1/104 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Януари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Футбол - други
Опустошителни пожари в Лос Анджелис
51-ото Народно събрание
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията