ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Предложение на ПП-ДБ-СС в СОС: Ново общинско предприятие "Софийски улици" да поеме поддръжката на пътната мрежа в града | ||||||
| ||||||
Ново общинско предприятие "Софийски улици“ да поеме поддръжката на пътната мрежа в столицата – маркировка, антипаркинг елементи, пътни знаци. Тази идея представиха днес общинските съветници от ПП-ДБ-СС в СОС Борис Бонев, Димитър Петров и Стефан Спасов пред журналисти на "Московска" 33. "В София има над 3500 км пътна мрежа, която в момента не се поддържа добре. Досегашният начин на работа на Столична община е един голям хаос, в който пътната поддръжка, свързана с кърпенето на асфалт е от едни фирми, светофарите са други фирми, пътната маркировка са трети фирми. Цари хаос по веригата“, коментира Борис Бонев. Основната задача на новото предприятие ще бъде навременното полагане на качествена маркировка, подмяната на знаците и поставянето на други средства за организация на движението. "Ние самите сме подали сигнал за маркировка, която 5 часа след поставянето ѝ вече се разпадаше. Освен това по-голямата част от знаците са ръждясали, а колчетата са изкривени. Няма адекватна поддръжка. Решението е създаване на "Софийски улици“, което всъщност да поеме поддръжката на пътната маркировка, антипаркинг колчета, пътни знаци. Така ще гарантираме пътната безопасност в града и ориентираността на хората. Нагледахме се на некачествени маркировки, които компрометират пътната безопасност и правят града ни хаотичен и опасен. Затова слагаме край на неефективния, но скъп модел, изграден изцяло в ущърб на интересите на софиянци и създаваме специализирано общинско предприятие за поддръжка на софийските улици", каза Бонев. "Обещахме пред софиянци, че ще започнем да връщаме ключовите градски дейности обратно в общински ръце. Анализирахме подхода на редица европейски столици като Прага, Варшава, Загреб, Белград и Виена – масовата практика е уличната поддръжка да бъде под прекия контрол на общината. Време е и в София да да повишим контрола, да съкратим сроковете за реакция, да намалим цената и да изградим собствен капацитет за тази ключова за града дейност", посочи общинският съветник Стефан Спасов. "Предложението е да се създаде общинско предприятие под пряко подчинение на кмета с около 50 работници, които да се грижат за пътната безопасност, да поставят и ремонтират пътни знаци и маркировки, както и да са отговорни за цялостната организация на движението в столицата. "Купуваме и 25 специализирани машини, както и залагаме на по-качествени и дълготрайни материали, при това задържайки разходите на нивата от 2019 г. Освен улеснени процедури и съкратено време за реакция, основно предимство на общинското предприятие е, че то няма за цел печалба, за разлика от частните субекти", каза Борис Бонев. По думите му, няма човек в столицата, който да е доволен от състоянието на улиците и маркировките в София. "Затова предлагаме системно решение, което веднъж завинаги да реши този проблем. Очакваните резултати са повече и по-качествена маркировка, съкратени срокове за реакция, по-строг контрол и ясна отговорност, при намаляване на разходите. Собственият капацитет ще позволи на Общината да постигне чувствително подобрена пътна безопасност и по-бързо реагиране на стотиците сигнали, които получаваме от гражданите", обясни Бонев. "Идеята е София да започне да изглежда по приятен начин за жителите и гостите на нашия град, а поддръжката да бъде по-качествена, но и в пъти по-евтина", коментира общинският съветник Димитър Петров. Съвносители на този доклад са Деян Николов от "Възраждане" и Ваня Григорова от "БСП за България" - единственствената от своята група, която подкрепи идеята. "Благодаря специално на Деян Николов от "Възраждане" и Ваня Григорова от БСП, които са съвносители на този доклад, защото излиза, че те са единствените други в СОС, освен нас, които ще изпълняват предизборните си обещания. Няма политическо или идеологическо обяснение защо нещо, което социалистите уж говорят от години, че искат да се случи в София, днес не кой да е - а БСП се противопоставят на създаването на такива. И докато ГЕРБ, които създадоха този олигархичен и провален модел, то поведението на БСП трябва да е показателно и за техните избиратели", каза още председателят на групата на ПП-ДБ-СС Борис Бонев. Ако докладът бъде подкрепен от СОС, предприятието трябва да бъде създадено през пролетта на тази година. "Действията на държавата за ремонта на ул. "Опълченска" са напълно умишлени, провокирани от ГЕРБ с цел да бъде саботирана работата на Столичната община", заяви Борис Бонев по повод това, че от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) съобщиха, че са издали заповед за спиране изпълнението на строежа по ул. "Опълченска" до отстраняване на допуснатите нарушения. Бонев подчерта, че още на 10 януари е установено с протокол некачествено изпълнение на ремонта на ул. "Опълченска" и Столичната община е възложила тяхното отстраняване. |
Още по темата: | общо новини по темата: 797 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/133 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Блокирано е движението в района на болница "Токуда" заради катастрофа
14:37 / 11.02.2025
10 емблематични цитата от Достоевски, над които да се замислите
22:09 / 09.02.2025
Мъж си "пази частно място за паркиране" с мобилно колче в "Овча Купел"
09:13 / 11.02.2025
Няма да познаете как е изглеждала Мартина от "Ергенът" преди години
12:33 / 11.02.2025
Нови мощни трусове край Санторини
20:15 / 09.02.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета