![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
ПП-ДБ-СС: София губи над 2 млн. лв. годишно - настояваме за промени в договора с "МТК Гроуп", сключен от ГЕРБ и Карлос Контрера | ||||||
| ||||||
"Договорът е сключен от ГЕРБ, ВМРО и "Атака" през 2016-а година по начин, който непрекъснато ощетява Столичната община", заяви заместник-председателят на Столичния общински съвет Бойко Димитров, който е съвносител на промените в договора с "МТК Гроуп". Според него присъствието на частния оператор трябва да гарантира икономическа ефективност и защита на обществения интерес, защото иначе дори десни политически сили не могат да обосноват работата на частни оператори в градския транспорт. "Всяка година бюджетът на София е ощетяван с милиони левове при приемането на така наречената икономическа рамка на транспорта - или иначе казано бюджетът за градски транспорт", заяви председателят на групата на ПП-ДБ-СС в СОС Борис Бонев. Той уточнява, че в икономическата рамка за 2025-а година се предвижда общинското дружество "Столичен автотранспорт" да получава по 5.14 лв. на километър пробег. Същевременно в договора на частното дружество МТК е записано, че то получава минус 5% от цената, дължима на САТ - съответно доход от 4.88 лв. на километър пробег. "На практика обаче Столичният автотранспорт не получава 5.14 лв., защото на всеки три месеца се прави одит на разходите му. Така стойността, която общинският превозвач получава, е 4.81 лв. - по-малко от парите за "МТК Гроуп". Ако приложим въпросните минус 5% от договора към реалната цена, която Автотранспорта получава, частният превозвач следва да получават не 4.88, а 4.57 лв. на километър пробег годишно. Това са 31 стотинки разлика, което за една година означава загуба на общинския бюджет в размер на 2 022 750 лв.", подчертава Бонев. Според предложението, внесено днес от ПП-ДБ-СС, частният оператор "МТК Гроуп" ще получава цена на километър в размер на цената, отчетена за съответната година от Столичния автотранспорт, намалена с 5%, но не повече от действителните разходи на "МТК Гроуп" за извършване на обществен превоз плюс 10% печалба. "Още когато ГЕРБ и ВМРО удължиха договора през 2022-а година, поисках да има повече прозрачност за данните на МТК. Това така и не се случи. Сега ние сме принудени да се ровим из годишните им финансови отчети и да гадаем какво се случва. Настояваме в следващото заседание на комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС да се включат представители на МТК и Столичния автотранспорт, за да отговорят на всички актуални въпроси", посочи Бойко Димитров и предупреди, че ако това не се случи и договорът с МТК бъде удължен в настоящия му вид, има риск общинският съвет да вземе незаконосъобразно решение в нарушение на регламент на Европейската комисия. "Представителите на МТК печелят от софиянци по над 30 млн. лв. на година. 6 525 000 км. годишен пробег, умножен по 4.88 лв. на километър възлиза на 31 8420 00 лв. годишно. От елементарно уважение представители на МТК трябва да се включат в заседанието на комисията - освен ако вече не им е обещано, че ще им бъде осигурена концесията до 1 август 2029-а година", заключи общинският съветник Симеон Ставрев. |
Още по темата: | общо новини по темата: 797 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/133 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg