ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Отварянето на нови обекти в София се връща на предпандемични нива | ||||||
| ||||||
Близо половината новооткрити обекти са заведения и за продажба на дрехи. В същото време делът на новоотворените обекти запазва сравнително стабилно равнище от 6 на сто. За сравнение, през 2020 г. освободените обекти са около 11 на сто, а новоотворените - около 5%. Данните от графиките показват, че през първата половина на тази година отварянето на нови обекти се връща на предпандемични нива. В същото време обаче затварянето на обекти продължава да расте още от 2018 г. насам, силно повлияно и от пандемията. Близо половината новооткрити обекти по основните търговски улици в столицата са заведения или магазини за дрехи. Обектите за мода са с дял от над една пета по тези улици, докато кафенетата и ресторантите, в т.ч. заведенията за бързо хранене, държат 20% от всички обекти по главните улици в София. Само по "Витошка“ 53% от новооткритите обекти са заведения, а по "Цар Калоян“ и "Съборна“ 47% от магазините са за мода. Докладът представя ситуацията на основните търговски улици в столицата към първата половина на 2021 г., като са разгледани зони с общо предлагане от 68 000 кв. м. и близо 900 магазина. От документа става ясно още, че на второ място са обектите за различни услуги с дял от 10%, а на четвърто място са магазините за хранителни стоки с малко над 5%. Всъщност за периода 2016-2021 г. се наблюдава изменение в посока изравняване на двете основни категории. До 2019 г. със значителна разлика доминират магазините за дрехи, а заведенията са на второ място, предава Монитор. През периода 2019-2020 г. обаче тази разлика между двата сектора значително намалява, а през 2021 г. те са на сравнително еднакво ниво с едва няколко процентни пункта разминаваме. "Очакваме тази тенденция да продължи и разнообразието от категории на основните улици да продължи да се увеличава“, пишат експертите от Colliers International в доклада. Макар вследствие противо-епидемичните мерки ресторантьорите да минаха през редица предизвикателства, то те все пак намериха нови решения на проблемите в подкрепа на бизнеса си - като придобиване на по-големи градини за ресторанта, засилено онлайн присъствие, взимане на поръчка "за вкъщи“ на място, доставка, ваучери и допълнителни оферти за хранене. Хранителните магазини пък са били облагодетелствани през последната година, тъй като по време на локдауна те бяха включени към обектите с продукти от типа "първа необходимост“. Затова и делът на тези магазини в основните търговски улици в столицата скача от едва 3% през 2016 г. на 7 на сто през първата половина на 2021 г. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета