ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Омбудсманът: Енергийният министър и КЕВР да проверят казуса с липсата на топла вода в столичния кв. "Бъкстон" | ||||||
| ||||||
Припомняме, че проф. Ковачева изпрати писмо до шефа на столичната топлофикация Александър Александров още на 21 юни т.г., в което го призова да извърши собствена проверка и да компенсира засегнатите потребители от кв. "Бъкстон“ заради липсата на предварително уведомление за продължителното планово спиране на горещо битово водоснабдяване. Тогава само за ден в институцията бяха постъпили над 100 жалби, в които възмутени граждани сигнализираха омбудсмана, че при запитвания на клиентския телефон на дружеството им е било съобщено, че информация за предстоящия продължителен ремонт е публикувана на сайта на 28 май 2023 г., с което според предприятието е спазен 15-дненият срок, посочен в чл. 5, т. 18 от Общите условия за продажба на топлинна енергия за битови нужди от "Топлофикация София“ ЕАД на клиенти в град София (ОУ). В последващ отговор обаче дружеството информира Диана Ковачева, че за извършваните ремонтни дейности клиентите са били уведомени с публикуване на съобщение на сайта на дружеството в нормативно определения срок – 28 май 2023 г. Редът обаче е информирането да става писмено или чрез средствата за масово осведомяване, каквото дружеството не е направило. "Няма данни "Топлофикация София“ ЕАД да е изплатило или да предвижда изплащането на неустойки за липсата на предварително уведомление за продължителното прекъсване на топлоснабдяването в района“, пише омбудсманът в новото писмо. Затова настоява отговорните органи по компетентност да извършат задълбочена проверка дали столичната топлофикация е изпълнила задължението си – да уведоми 15 дни предварително клиентите си от кв. "Бъкстон“ за планираното спиране на топлоподаването в периода 12 юни 2023 г. – 7 юли 2023 г. "По принцип е налице техническа възможност администраторът на интернет страница да поставя дати на текстовете, които не съответстват на действителния момент на публикуването им. Битовият клиент на "Топлофикация София“ от своя страна няма възможност да докаже, че не е бил своевременно уведомен за планирано спиране на топлоподаването и съответно е лишен от възможността да защити правото си на информация и да получи неустойка“, посочва Диана Ковачева. В допълнения тя настоява КЕВР да предприеме необходимите действия за изменение на чл. 5, т. 18 от Общите условия, така че да отпадне възможността уведомлението на битовите клиенти да се извършва само чрез публикация на сайта на "Топлофикация София“ ЕАД. "Категорично е мнението ми, че в описания случай в жк "Бъкстон“ следва да бъде приложен чл. 38, ал. 1 от Общите условия, така че "Топлофикация София“ ЕАД да заплати на засегнатите битови клиенти неустойка в размер на стойността на недоставената топлинна енергия за периода на спиране на топлоподаването“, подчертава общественият защитник. |
Още по темата: | общо новини по темата: 119 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/20 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Жители на столичния район "Изгрев" протестираха заради презастрояването
19:47 / 19.11.2024
Румен Радев за войната в Украйна: Всяка ескалация е опасна игра с огъня
15:45 / 19.11.2024
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Карлос Контрера: Докато не се разчистят тези гета, проблеми ще има!
09:42 / 19.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета