ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Мигащата зелена светлина на светофарите не нарушавала Виенската конвенция | ||||||
| ||||||
България и останалите държави от ЕС са ратифицирали Виенската конвенция, но трябва да се има предвид, че тя касае утвърждаването на общите правила за движение. Зелената мигаща светлина се възприема като косвен надграждащ елемент на основен пътен знак - в случая светофарната уредба. С други думи България би нарушила Конвенцията ако например реши да смени цветовете на светофара и вместо зелено и червено, реши да въведе синьо и бяло. Появиха се твърдения, че почти никъде в Европа мигащият зелен сигнал не се използва, което не отговаря на истината, пише news.bg. Този тип сигнализация се наложил в множество европейски градове като Малмьо, Осло, Амстердам, Аликанте, Прага, Варшава, Вилнюс, Сегед, Братислава, Майорка и др. В България зелената мигаща светлина е въведена експериментално за първи път в град София през 2015 г. Данните показват, че в района на кръстовищата където е въведена, тежките пътнотранспортни произшествия намаляват. Припомняме, че преди близо две седмици Столична община уведоми гражданите на град София, че предстои изключването на зелената мигаща светлина, защото МРРБ не е уредила нормативно използването на тази сигнализация, а експерименталния период е изтекъл. Впоследствие стана ясно, че още през 2017 г. тогавашният заместник-министър на МРРБ Малина Крумова е уведомила Столична община, че не желае да уреди този въпрос нормативно. Четири години по-късно и няколко дни преди изборите Столична община решава да изключи тази сигнализация като обвинява МРРБ за създалата се криза. Няколко пъти беше намекнато, че инсталирането на таймери е по-целесъобразното решение. Същевременно в ИПБ постъпи информация, че Столична община подготвя и смяната на знаците, обозначаващи синя и зелена зона, защото те също не отговаряли на нормативните изисквания. Оборудването на светофарите в столицата с подобни устройства и смяната на знаците ще струват няколко милиона на общинския бюджет, който вече втора година трудно се пълни заради последствията от пандемията Ковид-19, поясняват от ИПБ. |
Още по темата: | общо новини по темата: 7 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/2 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Шофьор на тролейбус в София е със счупена ръка след бой с велосипедист
07:56 / 26.11.2024
Хора в неравностойно положение за метростанция "Бели Дунав": Пощадете ни
10:03 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета