
ЗАРЕЖДАНЕ...
Кратерът на бул. "Цариградско шосе" вече е почти 10 метра: Има ли опасност за хора и сгради? | ||||||
| ||||||
В района се изгражда тунел на метрото, а от Столичната общиа (СО) обясниха, че пропадането е причинено от наличието на слаби насипни почви и намалено налягане в забойната камера на тунелопробивната машина. Предприети са незабавно мерки за укрепването на свлачищните процеси. Първоначално е имало опасност за сградите, която е овладяна. "Събота и неделя специалисти от СО сложиха съответните мерни единици и към настоящия момент нямаме никакви отклонения. Процесът се следи от месеци и софиянци могат да бъдат спокойни, че нещата се развиват в технологичен ред и няма опасност за сградите и за тях “, каза за bTV Николай Найденов, директор на "Метрополитен" ЕАД. По думите му това не се получава за първи път при изграждането на метрополитен и е реагирано навреме. "Предприети са всички мероприятия и е създадена нова организация на движението с цел пълен анализ на ситуацията, така че да бъдат ограничени щетите и да има пълни гаранции за живущите около обекта. Почвата е укрепена, продължило е инжектирането, този участък е подминат и се надяваме по продължението на локалното платно да не срещнем същите условия“, добави той. Инж. Светослав Статев обясни, че на мястото са извършени предварителни сондажи, но причината за пропадането е голяма загуба на налягане. "Когато е изграждан булевардът, са изпълнени много дълбоки насипни работи, съставени от чакъл и баластра. При създаване на налягане в този тип почви, се получава загуба на налягане в главата на машината, което предизвиква навлизане на подпочвени частици вътре в машината и отваряне на кухини около самата машина, което предизвика и слягането на почвата над машината. Въпросната пяна създава налягането в самата машина и понеже се е отворила кухина, е избила тази пяна на повърхността“, каза инж. Светослав Статев, началник управление инвестиционна дейност в "Метрополитен" ЕАД. По думите му са взети мерки това да не се случи отново, като са поръчани допълнителни компресори, с които близо двойно да се увеличи налягането в камерата. Заради укрепителните дейности превозните средства на градския транспорт ще се движат с променени маршрути, съответно: Тролейбусите по линии №3 и №5 ще се движат по основното платно на бул. "Цариградско шосе“ и ще обръщат на "Площад на авиацията“. Автобусите от линия 73 ще се движат по маршрут в посока "Овча купел“ по ул. "Йерусалим“, надясно по локала на бул. "Цариградско шосе“ до пътен възел с бул. "Ал.Малинов“ и обратно по бул. "Цариградско шосе“ и по маршрута си. Закриват се следните спирки: В посока център: Спирка с код "1198 УМБАЛ Св. Анна“; спирка с код "1192 УМБАЛ Св. Анна“; спирка с код "0576 София Тех Парк“. В посока ж.к. "Младост 1“: спирка с код "0579 София Тех парк“; спирка с код "1195 УМБАЛ Св. Анна“; спирка с код "1997 УМБАЛ Св. Анна“. Не е ясно кога локалното платно ще бъде отворено. От "Метрополитен" ЕАД увериха, че пропадането няма да забрави изграждането на този лъч на метрото. |
Още по темата: | общо новини по темата: 91 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/16 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg