ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Контрера: "Спаси София" обричат обществения транспорт на София на бърза и почти сигурна будна кома
Автор: Цвети Христова 12:49 / 19.03.2024Коментари (1)2604
© Sofia24.bg
"Спаси София" обричат обществения транспорт на София на бърза и почти сигурна будна кома. Това написа общинският съветник Карлос Контрера в личния си профил във Facebook, видя Sofia24.bg

Ето какво още добави той:

Тяхното предложение за финансова рамка за 2024 г. на обществения транспорт е крайно недъгаво, необмислено, пълно е със счетоводни грешки и гарантира само мизерия и разредени разписания на градския транспорт. Великите управленци от Демократична България и "Спаси София" (докладът не е подписан от представител на ПП - не случайно) са внесли предложения, които обезкървяват градския транспорт.

На първото разглеждане в комисията по транспорт направих кратък разбор на показателите, предложени от спасителите на София. Така например "Столичен електротранспорт" е с намалени признати разходи за дейността (заплати, електроенергия, горива, материали, части, ремонти - текущи и основни) и при експлоатационен разчет според спасителите от 134 млн. лв. в рамката се залагат 70.8 млн. лв. и евентуално 66 млн. лв. компенсации за покриване на загуби (те обаче са намалени спрямо 2022 година. 

Само за заплатите на електротранспорта ще са нужни 75-79 млн. лв. в зависимост от това дали ще бъдат назначени водачи и сервизен персонал, който липсва. Кой и как ще покрие този дефицит - не ми беше отговорено. Нещо повече - дори евентуално да се изплатят на дружеството тези общо 134 млн. лв. там не са включени отложените основни ремонти на трамваи и тролеи от 2022 и 2023г., както и никакви капиталови разходи за подобряване условията на труд - ремонт на депа, халета, сервизни помещения; не са включени и изцяло амортизациите, както и в пълен обем нужните резервни части и материали, специализирани инструменти, работно облекло, специализирано облекло и т.н.

Друг пример - Столичен автотранспорт, който изпълнява най-големият обем от превозната задача в София. При разчет за заплати около 100 млн. лв. в предложението за рамка са включени 100.9 млн. лв. Т.е. ще се плащат евентуално само заплати?! А разходите за горива, части, ремонти, разходите за подобряване на условията на труд, т.е. ремонт и оборудване на гаражи и сервизи? Общите разходи за дейността възлизат по разчет някъде на 194 млн. лв., в които са включени и нужните основни ремонти на автобуси, както и текущите ремонти през 2024г., които са неизбежни по технологичните планове. Евентуално те ще бъдат покрити с едни 71 млн. лв. компенсация. А другите? Отделно от това дружеството има неразплатени задължения за 2023 г. около 16 млн. лв. и още към 3 млн. лв. просрочени за първо тримесечие на 2024 година.

Това е само част от картината и тя показва, че спасителите на София водят наземния транспорт към прогнозиран дефицит, колапс и състояние на будна кома. Средният разход за издръжката на един гараж в автотранспорта е около 56-58 млн. лв. и то, ако не са заети всички щатове за водачи. Умножено по три (гаражите Земляне, Дружба и Малашевци) излиза, че около 168-174 млн. лв. е необходимата издръжка, а се залагат 100.9 млн. лева. Към тази издръжка следва да се прибавят най-малко разходите за лизингите на автобусите, които са към Централно управление. 

Въобще имаме една пълна каша. Според зам.главният спасител на София било заложено дружеството да е на печалба! Е, как ще реализира печалба като тръгва с пасив от 16-19 млн. лв. стари задължения и с цена, която не покрива и текущите разходи? Мистерия. В същото време в номинално отношение цената на км. пробег на Столичен автотранспорт се увеличава с 0,07 лв. до 5.14 лв./км. пробег. Умножено по транспортната задача от 33 млн. км. на година излиза, че при всичките проблеми автотранспортът ще получи евентуално увеличение с 2.3 млн. лв. повече спрямо цената от 2022 и 2023 година.

Чух от спасителите на София много общи приказки и аргументи, но не чух нито едно число, което да оборва моя анализ и разчети. Нещо повече - сами си противоречат! Хем твърдят в доклада си, че ще има увеличение на приходите от карти (дългосрочни превозни документи), хем залагат по-малко общински компенсации за такива в общинския бюджет спрямо 2022 и 2023 г.? Кое е вярното?

Поставих въпроса и за над 50 трайно спрели автобуси по гаражите, които чакат части и ремонти. Как ще се финансира това при положение, че се осигуряват пари за заплати, горива и евентуално за малко части (за текущ ремонт, а не за отложени основни ремонти)? Никакъв отговор. На склад като материални запаси автотранспорта почти няма части. 

Откъде ще дойдат тогава? От Космоса или от добрата фея? транспортната логика на "Спаси София" дрънка на кухо! В следващите дни ще внеса алтернативно предложение и призовавам всички общински съветници - без значение от политическата ни принадлежност, да се обединим и да подобрим финансирането за градския транспорт, защото той е кръвоносната система на града. Да оставяме тази система на едно голо доверие на доказани некадърници е безумно!


Още по темата: общо новини по темата: 500
19.11.2024 »
12.11.2024 »
12.11.2024 »
11.11.2024 »
11.11.2024 »
08.11.2024 »
предишна страница [ 1/84 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Ако г-н Контрера е прав, това би срутило идеята на г-н Терзиев за по-чист въздух и по-качествен и удобен градски транспорт в София. Дано да се намери някакво разумно решение, защото и без това има голям проблем с намирането на шофьори/ватмани и технически персонал.
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
България в еврозоната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Природни стихии
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да (578) 53%
Не (399) 37%
Не мога да преценя (109) 10%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията