ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Контрера: Нова седмица, нови идеи на "Спаси София" за промени в градския транспорт
© Facebook
Нова седмица, нови идеи на "Спаси София" за промени в градския транспорт. Всяка седмица нови и нови хрумки. Непрекъснатото джуркане на линии и спирки е патент на спасителите на София. Това заяви общинският съветник от ВМРО в Сос Карлос Контрера в личния си профил във Facebook.

Sofia24.bg публикува текста без редакторска намеса:

Борис Бонев и Гергин Борисов са внесли доклад за реорганизация на автобусните линии покрай Централна ж.п. гара. - автобуси 77, 78, 82, 85, 213, 285, 305, 404, 413 да спират пред входа на гарата в локала, а не както до сега - на бул. "Княгиня Мария Луиза". Освен това се предлага скъсяване на маршрута на А20 и А21 до пл. "Лъвов мост", както и скъсяване на А77 и А82, за които се предвижда да въртят на Централна ж.п. гара, вместо сегашния им маршрут през ул. "Опълченска", бул. "Христо Боев" и бул. "Сливница".

Основният аргумент на вносителите е да се подобряла свързаността при Централна ж.п. гара, защото до момента спирката на автобусите била на 125 метра от входа на гарата...Моето мнение е, че докладът е недомислен и предлага решение, което звучи добре на книга, но на практика ще доведе до влошаване на автобусното обслужване. Първият проблем е габаритът на локала, по който предвиждат вносителите да влязат автобусите пред Централна ж.п. гара.

Локалът е със стандартна ширина, не е проектиран за интензивно автобусно движение, липсва джоб за спирката, движението там ще бъде споделено с таксиметровите автомобили и лични автомобили на граждани. Вкарването на 9 автобусни линии, включително на съчленени автобуси, гарантира задръстване на движението, усложнен трафик, респективно ще доведе до закъснения и на автобусния транспорт. Локалът не решава преминаването през светофара на бул. "Княгиня Мария Луиза" и бул. "Христо Ботев", отново ще се преминава през този светофар, т.е. ще се изчаква такта на светофара - не можем да говорим за никакво по-ускорено преминаване през кръстовището.

Преместването на автобусната спирка пред ж.п. гарата ще отдалечи връзката за прекачване между автобусния и трамвайния транспорт. Логиката на предложението е, че основният пътникопоток на тези спирки (автобусната и трамвайната) е от и за ж.п. гарата, което категорично не почива на емпирични данни, а на предположение. Всъщност, на автобусната спирка в момента се наблюдава трансфер, както от трамваите към автобусите, така и обратно, както и между автобусните линии.

Преместването на спирката пред гарата ще увеличи времето за тези трансфери, несвързани с посещение на ж.п. гарата. Това е въпрос, който детайлно трябва да се изследва преди да се вземе решение. Относно съществуващата организация на движение локалът е проблемен. Ако автобусите бъдат насочени през него, се очертават три зони на конфликт при навлизането в локала - с паркинга откъм гара "Сердика", с входа за Централна автогара и с паркинга до Централна ж.п. гара.

Това са три точки с потенциален риск от задръжки и нарушаване на ритъма на движението - особено входа към Централна автогара, където има бариера и междуградските автобуси изчакват влизане в гарата, с което буквално задръстват движението. При предложените варианти за движение на линии А20 и А21 до пл. Лъвов мост въниква въпросът къде ще почиват водачите. Не е изследван и въпросът каква част от пътуванията в момента ще останат необслужени поради скъсяването на линиите.

За линии 77 и 82 се получава отпадане на обслужването за цял квартал, като трябва да се прецизира чрез данните от аналитичната система как ще се изменят транспортните потоци и тяхното обслужване. Докладът не съдържа срокове за влизане в сила на промените, което е сериозен пропуск. Даден е срок до два месеца след въвеждане на новата постоянна организация на движение, което е неопределен срок.

При преместването на спирката следва да се съобрази, че на спирката има пункт за продажба на превозни документи на ЦГМ, който трябва да бъде преместен на новата спирка за удобство на пътниците. Дали това е възможно поради тесния габарит на тротоара пред гарата не е ясно? Мисля, че докладът е недомислен,, ще създаде повече проблеми, отколкото ще реши, така че в този му вид ще гласувам съвсем убедено "против"!


Още по темата: общо новини по темата: 501
19.11.2024 »
12.11.2024 »
12.11.2024 »
11.11.2024 »
11.11.2024 »
08.11.2024 »
предишна страница [ 1/84 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
Световна черна хроника
Мигрантски натиск към България
Влизането на България в Шенген
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията