ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Кои са пречките за връщането на нощния градски транспорт в София | ||||||
| ||||||
"Когато стартира тази инициатива с нощния транспорт, беше с 4 линии, които кръстосваха града, за да осигурят на потребителите онази услуга в тъмното денонощие. Но транспортът преживя доста тежки времена с Ковид-19, когато пътниците намаляха. След това като лоша шега дойдоха и високите цени на горивата, които натовариха транспортната система. Но с оглед на бюджета, който предвижда 89 млн. лв. и на базата на това, че в последните месеци работим за финансовото стабилизиране на транспорта, подкрепяме и предлагаме да се върнат двете най-натоварени линии", каза зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС Зафир Зарков. Той поясни, че става въпрос за линии N1 и N2. "От "Студентски град" до "Люлин" и от "Обеля" до "Младост". Те са на 30 минути. Имахме цяла група, която работеше върху подобряването на обслужването, включително и леко изменение на маршрута, което ще оптимизира времето за придвижване. Това, което предвиждаме, е петък и събота да има по-засилено присъствие на нощния транспорт", допълни Зарков в ефира на Bulgaria ON AIR. Годишната ни карта за градския важи и за нощния транспорт. "Припомням, че картата може да се купи и на три вноски, което облекчава. 24-часовата и 72-часовата карта също може да се ползва. А метрото е изключително тежка инфраструктурна техника, то е 10 пъти по-скъпо на километър пробег от един автобус", подчерта зам.-председателят на Комисията по транспорт в СОС. Нощният транспорт ще бъде върнат в София най-късно през октомври: "Имаме сериозен проблем с шофьорите, защото те започнаха отново да пътуват и гастролират в Европа. В момента шофьорите получават около 2600 - 3000 лв. И въпреки това имаме сериозен недостиг." "Ремонтът на улица "Филип Кутев" очакваме да приключи до месец-два и връзката със "Симеоновско шосе". Там предвиждаме да се изгради нова линия - 288, която ще направи хубава връзка с "Дианабад", "Кръстова вада" - кварталите, където има по-бурно строителство. Имаме и линия, която ще промени маршрута си, става въпрос за 120 - ще се качи от мол "Парадайс" на "Филип Кутев", защото там няма никакъв транспорт, но отново последната му спирка ще е Зоопаркът. Предвиждаме да увеличим двете ученически линии - У1 и У2, защото се оказаха успешни", коментира Зафир Зарков. Ще има увеличение и на линия 58. "Пътникът не се интересува дали автобусът е на газ, електричество или дизел. Него го интересува откъде докъде може да го заведе. Именно поради тази причина премахваме повечето буквени означения, като нощните линии ще започват с 900 - 901, 902. Допълнителните линии ще бъдат с индекс 800. Ще останат само буквите, които са познати - А за автобус, TM - за трамвай, TB - тролей", каза ощеЗарков. |
Още по темата: | общо новини по темата: 500 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/84 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |