ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Кои са най-опасните пътни участъци в столицата? | ||||||
| ||||||
В София само за последното денонощие са станали 22 катастрофи, показват данните от сайта на МВР. Кои са местата с висок риск от инциденти в столицата? Топ 3 на най-опасните участъци: - Най-натоварено е движението по Околовръстния път. Там от началото на годината са станали 11 тежки катастрофи. - Особено невралгично е движението по булевард "Цариградско шосе“; - Следва булевард "Черни връх“, където във вторник бяха пометени две жени. В тези 3 участъка инцидентите за тази година са над 350, половината на Околовръстния път, около 251 са на "Черни връх“, предаде бТВ. За последния месец там са заснети над 1150 нарушения, свързани със скоростта. В центъра за управление на трафика в София има близо 600 камери, които показват денонощно какво движението по над 270 ключови булеварди и улици, така и по не чак толкова натоварените улици. Кои са най-честите нарушения и какви мерки са необходими, за да се избегнат инцидентите на пътя? Рисковите маневри и опасното шофиране са всекидневни препятствия за таксиметровия шофьор Стойо Стоев. Неведнъж е бил свидетел и на катастрофи. "Една от много тежките ситуации, в които попаднах беше на ул. "Черковна“ и "Оборище“. И в двата случая ти си въобразяваш, че си с предимство, в последния момент виждаш знака“, каза Стойо Стоев. Проверяваме за опасна ситуация на един от оживените участъци в центъра. Тръгваме от НДК. Крайна точка –"Джеймс Баучер“. 2 минути по-късно - пешеходец в средата на платното. "В случая, в който и шофьор да е без да иска да направи грешката дори леко да го бутне, е виновен, а той човекът просто си седи на кръстовището - това е недопустимо и не е единичен случай“, коментира Стойо Стоев. Най-често не се дава мигач. 15 минути по-късно вече сме на желаното от нас място, а равносметката – станахме свидетели на 4 опасни ситуации. Според пътни експерти един от основните проблеми е недобрата инфраструктура: "Трябва голяма част от кръстовищата да се превърнат в кръгови кръстовища – това ще намали скоростта. Имаме нужда от повече надигнати или пешеходни пътеки, или цялостно надигнати кръстовища“, отбеляза Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи. Посочват и дисциплината на шофьора за водеща: "При неслагане на колан и при удар на автомобил с 50 км в час, вътре нараняванията, които получават пътниците, са разнозначни на падане от петия етаж“, допълни Владимир Тодоров. Всеки ден в КАТ регистрират между 700 и 1100 автомобила. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |