ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Кметът на София: На 11 май започва реконструкцията на втория етап от бул. "Първа българска армия" | ||||||
| ||||||
Ето какво написа Йорданка Фандъкова във Фейсбук: "25 обекта сме заложили за строителния сезон тази година. Един от тях е кръговото кръстовище на бул. "Св. Климент Охридски“ и бул. "Андрей Ляпчев“. В него обособяваме две ленти за движение, с нови тротоари, инженерни мрежи, улично осветление и отводняване. Очакваме съгласуване и разрешенията за строеж на бул. "Източна тангента“ и ул. "Николай Коперник“. В процедура за избор на изпълнител са новите участъци от вътрешния ринг по бул. "ТV Каблешков“, ул. "Филип Кутев“, както и тунела към "Люлин“, ул. "Народно хора“ и др. по-малки обекти. Тази година сме заложили изграждане/ реконструкция на 10 вътрешно квартални улици, 5 от които започват през тази седмица. За да гарантираме изпълнението на строителната програма е важно възможно най-скоро Министерски съвет да приеме методика за индексация на договорите заради чувствителното повишените цени на строителните материали. Това е изключително важно и за европейските проекти, които общините изпълняваме, защото при тях забавянето може да е фатално. До момента 5 от 7-те фирми, които отговарят на текущите ремонти, подадоха искания за индексация или прекратяване на договорите. Работим по обявяването на процедури за нови изпълнители, но това би отнело 4-5 месеца. Искания за индексация са изпратени и от изпълнителите на някои от големите обекти, като бул. "Източна тангента“ и ул. "Кукуш“. Другият голям проблем, за който алармираме от края на миналата година е недостигът на средства в градския транспорт. Две са основните причини – първата, спадът на пътници в последните две години заради пандемията и втората, резкият скок на цените на горивата от края на миналото лято. Над 330% е увеличението на сметката за природния газ, която е платил "Столичен автотранспорт“ за първите четири месеца на тази година в сравнение със същия период през 2021 г. До момента дружеството не получава и никакви компенсации заради повишената цена на природния газ. Над 230% е увеличението на сметките за електрическа енергия на "Метрополитен“ и "Столичен електротранспорт“. На получените компенсации за ток са под 1/3 от разхода за ток. Столична община осигури за градския транспорт 170 млн. лв. от общинския бюджет за 2022 г. Това са 36% от собствените данъчни приходи. Почти 40% от данъците на хората отиват за подкрепа на градския транспорт, а това лишава от финансиране други проекти. Заради огромният скок на горивата обаче дружествата продължават да трупат загуби, които не могат да се компенсират и от направените оптимизации, включително и съкращения на персонала. Апелирам за диалог с държавата, за да осигурим услугата, от която софиянци, които произвеждат 40% от брутния вътрешен продукт и внасят в държавния бюджет 9 млрд. лв. годишно, имат право". |
Още по темата: | общо новини по темата: 585 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/98 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета