
ЗАРЕЖДАНЕ...
Какви са критериите за заемане на поста главен архитект на София? | ||||||
| ||||||
На какви критерии трябва да отговарят, за да участват в конкурса? Kaндидaтитe зa длъжнocттa главен архитект на Столична община тpябвa дa имат завършено висше образование, с минимална образователна степен – магистър, да имaт придобита пълнa пpoeĸтaнтcĸa пpaвocпocoбнocт или необходимия стаж за придобиването й, съгласно чл. 5, ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) и дa имaт минимум 5 гoдини пpoфecиoнaлeн стаж в дъpжaвнa, oбщинcĸa администрация или чacтнa cтpyĸтypa. Кандидатите за длъжността главен архитект ще трябва да предоставят заявление за кандидатстване, автобиография, копия на документи за придобита образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността, документи, удостоверяващи продължителността на стажа и професионалния опит, копие на удостоверение за придобита пълна проектантска правоспособност или необходимия стаж за придобиването й, съгласно чл. 5, ал. 2 от ЗУТ и други. Учacтницитe в ĸoнĸypca ще преминат през три етапа - допускане по документи, изпит в две части - решаване на тест и практически изпит с решаване на задачи и казуси, и интервю. Допускането на кандидатите до конкурса се извършва от конкурсната комисия въз основа на предоставените документи. Тя разглежда всяко заявление и преценява дали са представени всички необходими документи и дали те удостоверяват изпълнението на минималните и специфичните изисквания за заемане на длъжността. В случай че тези обстоятелства не са налице, комисията не допуска съответния кандидат до участие в процедурата. Чрез решаването на тест ще се преценят познанията на всеки един от кандидатите, свързани със задълженията на главния архитект, произтичащи от Закона за устройство на територията и свързаните с неговото прилагане закони и подзаконови нормативни актове, както и знания, свързани с устройството и функционирането на направление "Архитектура и градоустройство“ в администрацията на Столична община. Полагането на практически изпит цели да оцени уменията на кандидатите за справяне с конкретни казуси, свързани с изпълнението на длъжността главен архитект на Столична община. Провеждането на интервю е задължителна част от конкурса. Преди провеждането му конкурсната комисията на база на длъжностната характеристика на длъжността главен архитект на Столична община формулира въпроси, които се задават на всички кандидати. Целта е да се установи в каква степен участникът притежава професионалните и деловите качества, необходими за заемането на длъжността. Окончателният резултат на всеки кандидат е сбор от резултатите получени при провеждането на тест, практически изпит и интервю, умножени по съответен коефициент, съгласно изискванията на Наредба за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавните служители. Конкурсната комисия ще определи критериите за оценка и системата за определяне на резултатите на конкурсната процедура, които ще бъдат публично обявени. Конкурсната комисия също се сформира според изискванията на Наредбата и на Закона за устройство на територията (ЗУТ). Според Наредбата конкурсната комисия се състои от минимум 3 и максимум 7 члена, като в нея задължително се включват непосредственият ръководител на конкурсната длъжност, в случая кмета на Столична община, служител или лице с юридическо образование и представител на звено "Човешки ресурси". ЗУТ предвижда в комисията да участват и представители на Камарата на архитектите в България (КАБ) и на Съюза на архитектите в България (САБ). В края на миналата година Столична община проведе серия консултации с академичната, професионалната и бизнес общност, като направи срещи с над 15 организации, които също бяха поканени да номинират свои представители в конкурсната комисията. С всички организации бяха обсъдени както стартираните реформи в НАГ, така и конкурсната процедура, изискванията към кандидатите, длъжностната характеристика на главния архитект. |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg