ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Инж. Ангел Джоргов: Тунелът на "Люлин" може би най-много затруднява придвижването на гражданите в града, | ||||||
| ||||||
Г-н Джоргов, може ли да ни кажете повече подробности за ремонта на ул. "Кукуш“, който започна днес? От днес горе-долу до края на месец ноември ще се работи един от етапите на ул. "Кукуш“ – всъщност отсечката между ул. "3020“ и 90-градусовия завой при супермаркета. Всъщност това е парчето, с което най-малко притесняваме там района, остава отворен достъпът до детската градина откъм "Сливница“. Променя се единствено маршрутът на автобус 82, като се пуска допълнителен – 82 А, който мисля, че по доста адекватен начин ще компенсира гражданите. Иначе основен ремонт на ул. "Кукуш“ и "Йосиф Щросмайер“. 1,5 километра е дълъг целият участък. Ще се изграждат нови водопроводи, нови канали, нови тротоари, ново улично осветление. И основен ремонт, разбира се, на пътното платно, което е в изключително лошо състояние. Ние сме разделили условно на две целия обект, като още на етап тръжна документация сме сложили условие, че двата основни етапа трябва да се работят отделно един от друг, в смисъл не в един и същи период, за да може все пак там, в района да има някаква достъпност. Като единият етап сега сме го разделили на два под етапа и започва този, който ви казах – около 460-500 линейни метра, който ще се работи тази есен. По жълтите павета от днес е пуснато движението. От днес е пуснато движението, да, този участък от бул. "Васил Левски“ до ул. "15 ноември“, там, до сградата на БАН, като са пренаредени единствено пътните платна, тъй като те бяха в по-лошо състояние. Там, където са пешеходните зони, заради липсата на тежко натоварване са доста по-добре запазени. Като предстои, живот и здраве, напролет да се пререди изцяло и самото кръстовище там на "15 ноември“, но засега бяхме оставили от там отворено за движение, за да може все пак колите да правят връзка с "Оборище“ и с "Левски“. Напролет, като падне трафикът, живот и здраве, някъде май месец, ще се направи кръстовището. И още на две-три места локални пренареждания предвиждаме – при пешеходната пътека при "Париж“ и на още едно място, където са по-нарушени. Иначе си продължава ремонтът по тротоари, по настилки. Догодина ще пренареждаме и гранитен паваж около храм-паметника и всички тротоари, които не са ремонтирани през 2017 г., са с изцяло нови настилки с естествени материали, предимно гранити. Това си върви на двете дъги, на "опашката на коня“, на ул. "Московска“ в момента се работи и градинката зад храм-паметника "Александър Невски“. Тя, зоната, е разделена умишлено на девет подзони, като се работят най-много три едновременно, за да може все пак да не е затворен целият център. Това ще продължи и през следващата година. Вие направихте инспекция – можете ли да отговорите на г-н Бонев има ли големи фуги и има ли някъде некачествен ремонт в този участък? Не, не. Това, което е пренаредено, аз имах възможност и вчера, докато беше затворено, и днеска – хората, като минават с колите, значи като минеш в съседния участък, който не е ремонтиран, просто разликата е огромна. Сега връзката на старо-ново естествено, че не може да бъде чудесна. Но това кръстовище, казах, на "15 ноември“ ще бъде пренаредено през следващата година. Самите четири ленти, двете пътни платна мисля, че съвсем прилично са наредени, изключително равни. Бяха станали коловози преди да започне ремонтът. Така че… Направена е по-здрава основа, тъй като основата беше доста слаба – то всъщност това е един от големите проблеми. Иначе са си използвани паветата, които са си от там, на място. Някъде 3-4% може би са подменени във връзка с това, че са счупени, в смисъл, имаме такива на склад от ремонти, които са извършвани в годините назад от Столична община, имаме достатъчно количество, което ни позволява и отделни такива локални ремонти по линия на текущия ремонт, както и за този сега по-голям ремонт, който направихме. Ако се прехвърлим на бул. "Цар Борис ІІІ“, знаем, че имаше тестов период за трамвай №5 – там как са нещата? Имаше един проблем с поскъпването на материалите. Знае ли се втората част от ремонта кой ще я поеме? Ох, това е проблем. Аз все се надявам, че ще продължим да си изпълняваме договора, тъй като е много сложна смяната на изпълнител. Трябва отново да се правят обществени поръчки. Принципно имаме устна договорка, че при наличие на индексация и този изпълнител, и по други обекти ще си продължат работата. Сега аз лично съм оптимист, в последните няколко седмици колегите от Министерството на регионалното развитие бая побутнаха напред целия този казус с въпросната индексация, но както този проект, така и други, които са търгувани и договаряни в годините назад, в момента изпитват изключително затруднение. То това не е проблем само на Столична община, а на всички общини в страната, министерствата, където са възложители. Действително е много важна темата. Иначе ние вървим към иницииране на приемателна комисия на участъка до "Бъкстон“, но за нагоре… Имаме принципна уговорка, при наличие на индексация фирмата ще продължи да работи. Ако не – ще търсим други варианти. А какво показва тестовият период в тази част? Ами, добре е. В смисъл, те си минаха тестовете с такива единични изпитания. Всяка една от системите се тества, с трамвайчета си минават там, с всички видове трамвайчета. Всичко си е наред. Има съвсем леки довършителни щрихи, докомплектуват досието на обекта, в смисъл, комплектуваме го в момента, за да може да се внася за приемателна комисия. А каква е ситуацията с ул. "Шишман“? И няколко думички ще кажем и за тунела на "Люлин“ и за "Ломско шосе“ след това. На "Шишман“ работят колегите на участъка, който е между "Гурко“ и "Паренсов“. Там приоритетно се работеше около двете училища заради 15 септември, сега работят по останалата част от тротоарите в този участък. По всяка вероятност, тъй като така или иначе имаме временна настилка на цялата улица, по всяка вероятност, като приключат до "Гурко“, може би ще оставим останалата част за следващата година, за да не сме в хипотезата да дойде зимният период и да има разкопани улици. Така че и тази улица, както и други, където ни позволява чисто технологично, е разделена на подучастъци, които се работят отделно едни от други. И трябва да приключат до зимата – така да го разбираме, и след това на пролет евентуално? Този участък – да. Живот и здраве, напролет – следващите участъци. Иначе "Ломско шосе“ върви горе-долу по график. Надяваме се до края на годината, ако е хубаво времето, да изградим изцяло новото платно, което е всъщност западното, след което да бъде организирано движението там, а пък да се изгради източното платно, което сега е старият път, където минава. Тунелът на "Люлин“ може би най-много затруднява придвижването на гражданите в града, но изключително лошо е състоянието. Хората, тъй като има по една лента за движение отворена и минават от там с автомобилите си, могат да видят какво е състоянието на армировката на подпорните стени. Просто изключително належащ беше ремонтът. До края на февруари се предвижда той да продължи, но се надяваме и се работи в момента по изграждането на новия релсов път, че преди края на тази година ще възстановим движението на трамвай №8. Благодаря ви много! И аз благодаря! |
Още по темата: | общо новини по темата: 585 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/98 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета