ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
И общинските съветници от ГЕРБ-СДС в СОС поискаха оставката на зам.-кмета по транспорта | ||||||
| ||||||
Според Прошко Прошков случилото се е второ сериозно прегрешение на същия зам.-кмет, който, по думите му си е позволил два месеца да не предоставя на Комисията по транспорт писмо от Центъра за градска мобилност за икономическата рамка на ЦГМ. "За разлика от колегите аз няма да размахвам плакати и т.н., а ще покажа на екрана на телефона си 32 страници подписи от граждани, които протестират в момента срещу тази реорганизация на движението. Подписи срещу подписи. Едните граждани в по-голяма степен ли са граждани от други граждани - това е първият ми въпрос към гражданските активисти от "Спаси София". Колеги, представятели си "Спаси София" да бъде "Строи София"? В момента щяхме да имаме и да се построи една сграда без разрешение. Да се построи незаконно, след което да я предложим на обществеността и медиите, да се направи комитет за наблюдение дали тази сграда ще падне, да направим живущите и купилите си апартаменти в нея част от този комитет за наблюдение, да поканиме Строителната камара - архитектите, извинявайте за алегорията, но точно това се случва в момента", каза Прошко Прошков. Той припомни хронологията на промените в движението и протестите на гражданите от 13 април до момента. "След като вече един месец гражданите протестират, а ние алармираме за липсата на информация, за липсата на прозрачност, липсата на поект, съгласуван по надлежния законов ред. На нас ни с хвърлят картинки, презентации, нищо, което преставлява официален документ и протоколи, в които няма никаква подробност затова, което е одобрено. Но нека ви кажа всъщност, да направим една кратка хронограма на това безумие. 13 април - Заповед във връзка с извършване на строителни работи по бул. "Патриарх Евтимий" - необходими заради нарушена настилка - нищо повече. Също на 13 април - възлагателно от вече бившия заместник - кмет по същия повод. 16 април - становище на кмета, че се прави единствено и само асфалтиране - публично, никаква реорганизация на движението, която би следвало да подлежи на диалог с гражданите. Становище на районният кмет Трайков по време на протестите, че също преди обсъждане - не е съгласен с подобна организация. 22 април - заседание на Комисията по транспорт, на която се изискват всички релевантни документи. До следващото заседание се дава срок за предоставяне на документите. В този срок обаче, на 29 април започват строително-монтажни работи с писмо. На 10 май извънредно заседание на Транспортната комисия към СОС , защото имаше празници , а строежите продължават", добави Прошков. Той допълни, че се говори за 1 милион лева, но дори не е ясно каква е конкретната сума, тъй като тя не била предоставена на общинските съветници. "Кой ще плати ремонта на ремонта на маркировката на маркировката, кой ще спаси спасението от спасението, ако се наложи при съответната дискусия, която предстояла, след като вече е свършена бедата, да се направи това“, попита Прошко Прошков. Той каза, че неговите колеги от групата на "Продължи промяната – Демократична България“- "Спаси София“ действат като "хунвейбини на културна градска революция“ (бел. ред. хунвейбини са участници в китайската Културна революция през 1960-те години). "Тоест – нито протестите на гражданите, нито становището на две трети от общинския съвет, нито заявките на кмета на София, защото кметът на София направи добри заявки за диалог, наистина, и районният кмет Трайков също, нито дори нормативните правила имат значение за колеги, които се изживяват като хунвейбини на културна градска революция. Да прегазим абсолютно всичко, да се подходи абсолютно беззаконно, уплътнено с липса на професионализъм и за жалост придружено с едно пренебрежение както към мнението на гражданите, така и към представителите на общинския съвет“, каза още Прошко Прошков. Припомняме, че по-рано заместник-кметът по транспорта Илиян Павлов на брифинг в Столичния общински съвет заяви, че проектът за новата организация на движение по бул. "Витоша", бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Фритьоф Нансен" е напълно законен. От групата на "БСП за България" в Столичния общински съвет пък призоваха кметът Васил Терзиев да оттегли заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов. |
Още по темата: | общо новини по темата: 63 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/11 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |