ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Хиляди автомобили вече нямат право да влизат в центъра на София | ||||||
| ||||||
90 камери, разположени по периферията на ''нискоемисионната'' зона, ще следят в идеалния център на София да не влизат автомобили от първа и втора екогрупа. "Контролирането става абсолютно автоматично като имаме изградена система, която чрез камери засича регистрационния номер, съответно извлича необходимата информация от различни бази данни. Например на МВР или ИА "Автомобилна администрация", като тези данни се използват след това за налагане на съответната санкция", обясни Димитър Петров, директор ''Управление и анализ на трафика'' - София. Глобата за частните автомобили е 50 лева, а за фирмените от 1000 до 2000 лева. Ще се налагат еднократно, независимо колко пъти в даден ден е засечено преминаване през зоната. "Процесът ще бъде обезпечен от Столичен инспекторат, като те ще уведомяват съответно нарушителите. Собственикът ще бъде уведомяван, че е засечен неговият автомобил да се движи в тази зона и съответно ще му бъде съставен акт за нарушение. А ако шофьорът не е от София? - Ако шофьорът не е от София - същите тези документи се изпращат към съответния кмет на общината, който има задължения по закон отново да уведоми нарушителя", обясни Димитър Петров, директор ''Управление и анализ на трафика'' - София. Ограниченията за влизане в нискоемисионната зона ще обхванат около 140 000 превозни средства от двете най-ниски екологични категории. Забраната няма да важи за живеещите в района, предаде БНТ. "От една страна, естествено, всички усилия за опазване на околната среда и екологията са оправдани и аз ги подкрепям. Знам, че кметът Терзиев е обещал да станем нисковъглеродна столица. Но от друга страна трябва да отчетем факта, че нашият стандарт е най-ниският от всички европейски държави и хората невинаги имат възможност да придобият по-нови автомобили", коментира Калин Петков, шофьор. Системата беше въведена миналата година, но от тази ще заработи със санкции. Средно между 500 и 800 нарушители на ден са засичани през 2023 г. "Целта на системата е да се намалят вредните емисии в атмосферния въздух, да се подобри здравето на всички граждани като, естествено, ние сме наясно, че това не се прави през глоби и това не е основната цел да се налагат санкции на гражданите, а по-скоро те да бъдат обвързани в целия процес, тъй като постигането на тази цел зависи от всички нас", подчерта Димитър Петров, директор ''Управление и анализ на трафика'' - София. "Управляващите не е зле да се замислят за някои изгодни кредити, които има за придобиване на хибриди и електрически автомобили или други автомобили с по-висока екокатегория", смята Калин Петков, шофьор. От Столичната община призовават шофьорите, за които важи мярката - да ползват буферните паркинги в периферията и градския транспорт. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |