ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
До май 2024 г. ще е готова като конструкция метростанцията, отдаваща почит на легендата Георги Аспарухов - Гунди | ||||||
| ||||||
Публикуваме текста без редакторска намеса: Конструктивните работи на първата метростанция от разширението на третата линия по бул. "Владимир Вазов" - МС "Стадион Георги Аспарухаов", са в напреднал стадий и конструкцията на ниво вестибюл е приключена. Спирката е разположена под южното платно на бул. "Владимир Вазов", на кръстовището му с улиците "Васил Кънчев" и "Река Велека". Станцията се изгражда по смесен метод – Милански плюс надграждане. В момента се изпълняват строителни работи на ниво перон, които трябва да приключат в първите месеци на 2024 г. Паралелно с тях се работят и архитектурно-строителни работи. Като завършена конструкция станцията ще бъде готова в периода април-май, след което ще стартира работата по т.нар. представителна архитектура на спирката. Окончателно станцията, заедно с другите две в отсечката – МС "Тракия" и МС "Владимир Вазов", трябва да са готови в края на 2025 г. В тунела между сега съществуващата станция "Хаджи Димитър" и новата "Стадион Георги Аспарухов", който е дълъг 580 м, напредва изграждането на първичната облицовка и изпълнението е точно на 50%. Останалите 50% се планира да бъдат приключени в есенните месеци на следващата година и паралелно с това благодарение на една напречна рампа, която е изградена допълнително, ще започне изпълнението и на вторичната облицовка. В месеците февруари-март ще стартират изолационни работи в тунела. Характерното за напредъка в този тунел е че се извършва по т.нар. Нов австрийски тунелен метод / НАТМ / при изключително тежки инженерно-геоложки условия – високо ниво на подпочвените води, слаби почви в някои зони и насипи, които са извършени във времето със строителни отпадъци. Високите подпочвени води и слабите почви предопределят много тежки укрепителни мероприятия - анкери, усилване на почвата с инжекции, директно вкарване на бетон в свлечени зони, където се образуват каверни и те трябва да бъдат запълнени. С огромно количесво бетон и цимент върви изпълнението на всеки метър от този тунел. Изпълнител на обекта е "Джи Пи Груп" АД, а автор на дизайна е арх. Ирена Дерлипанска. Спортният клуб “Левски" е в основата на идеята за тази станция, затова синият цвят присъства навсякъде – в различни форми и плоскости. Атрактивен детайл от дизайна на станцията ще бъде пространствена решетка, в чийто елементи ще има вградени като пластики различни фигури на спортисти, с чийто спортове се гордее Герена. Решетката ще виси над пробива между перона и вестибюла. |
Още по темата: | общо новини по темата: 45 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/8 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Софийски новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (109) | 10% |