ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Андрей Зографски изнесе притеснителни данни за автотранспорта в София и заяви: Заформя се перфектната буря
© Булфото (архив)
Тук сме, за да говорим за настоящата криза, която се задава в градския транспорт в София или по-конкретно в автотранспорта. И това не е никакво преувеличение, защото се заформя перфектната буря, комбинация между едно наистина крайно некомпетентно ръководство на дружествата и безотговорното поведение на политическите субекти от икономическото мнозинство. Това заяви Андрей Зографски от групата на ПП-ДБ-СС в СОС на брифинг в сградата на Столична община, предаде репортер на Sofia24.bg.

Зографски представи статически данни пред медиите:

"Веднага давам конкретни статистики затова какво се случва в предприятие "Столичен автотранспорт", чието ръководство беше за една нощ сменено от икономическото мнозинство. Виждат, че в сравнение с февруари месец 2024 г. имаме огромно увеличение, над два пъти на неизвършените курсове. Това означава - автобуси, които трябва да излязат на линията да обслужват пътници, но не са го направили. Особено фрапиращи са разликите в гараж "Земляне", където 5 пъти, даже почти 6 пъти повече неизвършени курсове за месец февруари, спрямо февруари миналата година", каза той. 

Зографски добави, че продължава безпрецедентната криза с водачи, като тя се задълбочава. 

"За миналата година, тоест февруари миналата година спрямо февруари 2025 г. нови 85 водачи са напуснали дружеството. Миналата година сме имали определен дефицит, а тази година е задълбочен този дефицит. Отново в най-голямото депо - гараж "Земляне", има най-голяма разлика. От тези 85 човека - 74 са от този гараж. От трите гаража този е в най-критично състояние. Това говори за едно тотално некомпететно или незаинтересовано ръководство. Да имаш три гаража, с които да оперираш, и единият от тях да създава огромни проблеми - това е абсолютна некомпетентност", заяви Андрей Зографски. 

Според него, ситуацията в "Столичния електротанспорт" е различна. Там има 35- дневно увеличение на водачите на трамваи и тролейбуси. Тоест приказките, че заплатите са ниски и условията на труд са проблемни, като това е основната пречка за постъпване или непостъпване на работа на водачи са просто едни приказки. Така че, водачите получават повече от достойни заплати - тройни и четворни на минималната работна заплата в страната към момента. Щом едното дружество може да има увеличение от 35 човека, другото не знам защо има 85 човека дефицит. Всеки четвърти автобус в София никога не тръгва. 

Всяко чакане е с 1/4 повече отколкото би трябвало да бъде. Нй-фрапиращо е положението с линията на автобус номер 111. 50 години тази линия се обслужва от 28 автобуса. Тя е дълга и е една от най-натоварените, като около 35 000 човека всеки ден я ползват. В момента обслужването е наполовина - само 14 автобуса обслужват маршрута "Люлин" - "Младост" и обратно. Това са едни катастрофални резултати. 

Според Андрей Зографски, ресор "Транспорт" към Столична община не е отговорен за това. 

"Дружествата са управлявани директно от икономическото мнозинство в СОС. А конкретно автотранспорта еднолично от господин Контрера. Нямам обяснение защо от ГЕРБ-СДС уйдисват на акъла на едно камикадзе, което е известно с корупционните практики години наред в тази община. Миналата години с рекордни инвестиции в градския транспорт - над 500 млн. лв. е икономическата рамка. Два пъти увеличение на работните заплати. На фона на максимални инвестиции в тази черна дупка, ние получаваме все по-лоши резултати. И затова няма оправдание. Автобусите също са в критично състояние. И на фона на тези катастрофални резултати, точно ние в ресор "Транспорт" към Столична община, се опитваме да направим най-доброто, да закърпим положението с ограничения ресурс, да подобрим обслужването на някои линии в някои части на града, които не са обслужени и да намалим натоварването на водачите, които работят там - линии 111 и 204", сподели Зографски.  

Ситуацията в градския транспорт е изключително кризисна, каза и Борис Бонев. Той също посочи, че "икономическото мнозинство“ е отговорно за управлението на дружествата на градския транспорт. По думите му начинът да има повече пътници в градския транспорт е да бъде бърз и редовен и мерките, които предлага целят това. 

Борис Бонев разказа, че са получили предложения да оттеглят докладите за избор на ръководствата на "Софийски имоти" и ВиК за сметка на подкрепа на техни предложения в доклади. 

"Не сме съгласни. В такива договорки не влизаме. Това е политиката на задкулисие“, заяви той.


Още по темата: общо новини по темата: 613
25.03.2025 »
25.03.2025 »
21.03.2025 »
21.03.2025 »
21.03.2025 »
20.03.2025 »
предишна страница [ 1/103 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Национална волейболна лига за мъже 2023/2024
Войната в Украйна
Катастрофи в София
ЦСКА-София в Първа Лига сезон 2024/25
Конфликт Израел-Газа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията