ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Андрей Зографски, ПП-ДБ-СС: Все още има време за промяна относно проекта за ул. "Опълченска"
Автор: Георги Иванов 10:34 / 18.07.2024Коментари (0)1197
© Личен архив
Реконструкцията е ключова за София, тъй като ул. "Опълченска“ е част от първия градски ринг, които трябва да извежда движението по периферията на центъра, за да не навлиза то в историческия градски център. Това каза Андрей Зографски – общински съветник от ПП-ДБ-СС в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“

"Политика не може да се прави спрямо индивидуалните нужди – те трябва да се взимат предвид, но не може да доминират. Защото в града има преплитащи се интереси – десетки хиляди минават оттам транзитно, други живеят там, трябва да се намери баланс между интересите на двете групи, те може да не са в конфликт. Не съм съгласен с това политиката да бъде едно постоянно извиване на ръце. Градът има приоритети и той трябва да ги следва.“

Разширението на ул. "Опълченска“ е планирано още преди няколко десетилетия, като конкретният проект е от 2013 година, а конкретното проектно намерение на Столична община при сключен договор, обявен търг и направен проект е от предишната управление, разясни той. С разширението ще се въведат две нови бус ленти, по една във всяка посока, като по този начин се цели подпомагането на градския транспорт. Има изключително важен колектор, който след това трябва да отвежда цели зони на София и които трябва да се изгради. "Това е проект, който е наследен и ние трябва да го реализираме, защото имаме сключен договор за 16 милиона лева.“

Според Таня Иванова – гражданин, живеещ в тази част на квартала, за да се осъществи разширяването на ул. "Опълченска“, ще трябва да се изсекат 100-годишни дървета, да се бетонира земята и да се стесни много пространството между кооперациите и започващото движение на булеварда. Тя добави също така, че гражданите, живеещи в тази част на "Опълченска“ не са били информирани, че започват ремонтни дейности и в какво се състоят те, а на срещата с кмета на Район "Възраждане“ Станислав Илиев и Андрей Зографски не са се постигнали конкретни решения. "Ние се борим да спрем ремонтите поне до дърветата на този етап. Те нямат възможност да бъдат преместени, тъй като се огромни, а от "Спаси София“ не спряха да повтарят, че ще има нови дървета,“ каза тя.

По думите на общинския съветник стартът на ремонтните дейности е спрян, за да могат да се огледат още веднъж нещата с проектантите и ландшафните архитекти и да се види какво може да бъде направено, за да може проектът да бъде подобрен. "Има някой неща, които ще седнем днес и утре с проектантите отново да огледаме дали е възможно да се коригират, така че още някое дърво да бъде запазено и пътното платно да бъде изместено максимално далече от сградите. За парка се договорихме да направим няколко промени, въпреки че ремонтът е максимално щадящ към зеленината и от страната на парка не се изсича нито едно дърво, все пак можем да увеличим още зелените площи и дърветата, които да се засадят компенсаторно. Трябва да подчертая, че се изсичат 39 дървета и храсти по протежението, а след ремонта ще се засадят 103 компенсаторни дървета,“ обясни той.   

"Шест ленти – за мен това е магистрала, става като Цариградско шосе. Никой не ни е уведомил, че ще живеем на шестлентово трасе. Да не говорим, че това тези дървета са единствения буфер на замърсяване на въздуха и шума. Всичко се противоречи с техните идеи, под които те са си сложили подписите,“ добави още Таня Илиева.

Според Андрей Зографски формата две ленти за движение и бус лента е оптималния формат, който се търси за първия градски ринг, за да може да бъде ограничено движението по жълтите павета и централната част на столицата. "Отново подчертавам: новите две ленти ще бъдат само за градския транспорт, за да можем да го направим по-бърз и по-конкурентен, така че повече хора да го ползват. Екологията и околната среда, макар и локална, не се измерва само в броя дървета, а има е доста повече компоненти в това уравнение. Защото стимулирането на градския транспорт и намаляване на използването на колите имат доста по-голям и директен екологичен ефект за града,“ категоричен е той.


Още по темата: общо новини по темата: 19
05.09.2024 »
05.09.2024 »
04.09.2024 »
04.09.2024 »
04.09.2024 »
04.09.2024 »
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Софийски новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Пожари 2024
Лято 2024
Газови доставки
Водна криза
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията