
ЗАРЕЖДАНЕ...
Влизат в сила новите правила за ремонт на повредените уреди | ||||||
| ||||||
Правилата на ЕС за правото на ремонт гарантират, че европейските граждани разполагат с по-лесни и по-евтини възможности за поправка на повредени или дефектни продукти. Директивата има за цел да насърчи потребителите да използват стоките си по-дълго, като по този начин предотвратява преждевременното изхвърляне на подлежащи на ремонт стоки. Той установява редица мерки за насърчаване на ремонта: Производителите на продукти (напр. хладилници или смартфони), които подлежат на изисквания за поправка в законодателството на ЕС, ще трябва да поправят тези продукти в разумен срок и на разумна цена. Такива изисквания за поправка са определени в специфичното за продукта законодателство, главно прилагащо Директивата за екодизайн и Регламента за екодизайн за устойчиви продукти, споменати по-горе. Освен това на производителите ще бъде забранено да използват договорни клаузи, хардуерни или софтуерни техники, които възпрепятстват ремонта на стоките, освен ако това не е оправдано от законни и обективни фактори. Те ще бъдат задължени и да осигурят достъп до резервни части на разумни цени. Сервизите ще могат да предлагат на потребителите информация за своите ремонтни услуги чрез стандартизиран европейски формуляр за информация за ремонт. Това ще позволи на потребителите по-лесно да сравняват различни оферти за ремонт. Когато сервизът избере да предостави формуляра, условията за ремонт, изложени в него, трябва да останат валидни 30 дни. Новите правила означават по-малко отпадъци, емисии на парникови газове и изразходвани ресурси и повече спестени средства за потребителите в ЕС. Държавите членки разполагат със срок до 31 юли 2026 г., за да транспонират директивата в националното си законодателство. |
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (585) | 53% | ![]() |
Не (406) | 37% | ![]() |
Не мога да преценя (112) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0700 45 024
novini@sofia24.bg