ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Румънски превозвачи призовават за членство в Шенген, докато камионите чакат по 36 часа на границата с България
Автор: Петя Кузева 19:03 / 11.12.2023Коментари (0)325
©
Националният съюз на автомобилните превозвачи от Румъния (UNTRR) изрази загриженост относно продължителното време на чакане на границите на Румъния и изтъкна отново като сериозен мотив и чакането на шофьорите на границата с България. 

Времето за изчакване достига до 36 часа от България, 5-7 дни от Молдова и над 11 дни от Украйна. 

Тези закъснения не само възпрепятстват работата на румънските превозвачи, но също така имат отрицателно въздействие върху националната икономика, причинявайки смущения и проблеми в навременната доставка на стоки от първа необходимост. 

Националният съюз на автомобилните превозвачи от Румъния (UNTRR) предупреди, че дългото време на чакане за влизане в страната блокира дейността на румънските превозвачи и също така нарушава националната икономика, подчертавайки, че присъединяването към Шенген ще улесни този процес. 

Чрез изявление UNTRR обобщи, че камионите чакат 36 часа, за да стигнат до Румъния от България, 5-7 дни, за да влязат от Молдова и повече от 11 дни, за да влязат от Украйна, съобщава SchengenVisaInfo.com. 

Съюзът подчерта, че времето за чакане на границите на Румъния се е увеличило значително напоследък, като по този начин е причинило забавяния в доставката на храни, продукти и стоки, които засягат гражданите, както и икономиката преди празниците в края на годината. 

От Националния съюз на автомобилните превозвачи от Румъния са убедени, че ако Румъния беше част от Шенгенската зона, няколко проблема биха били елиминирани, включително фактът, че времето за чакане на румънските превозвачи на вътрешните граници значително ще бъде намалено. 

Националният съюз на автомобилните превозвачи от Румъния на няколко пъти призова правителството си да намали дългото време на чакане по границите, подчертавайки, че често има дълги опашки по вътрешните граници на ЕС, включително Гюргево, Борш, Надлак и външните граници на ЕС  като Сирет Порубне. 

UNTRR призова румънските власти да намалят дългото време на чакане на границите на Румъния със съседните страни, което създава трудности за автомобилните превозвачи и нарушава работата на всички икономически сектори, обслужвани от превозвачите. 

Съюзът счита, че даването на приоритет на външните граници на ЕС на Румъния на камиони с обработени митнически документи – TIR/TIR EPD би могло да сведе до минимум административната тежест за превозвачите и митническите органи. 

Според UNTRR специалното използване на гранично-пропускателни пунктове за камиони с ТИР/транзитни митнически обработени документи и празни камиони може да доведе до увеличаване на текущия капацитет на гранично-пропускателния пункт. 

Сред мерките за намаляване на дългото време за чакане на камиони е и модернизирането на инфраструктурата на граничните контролно-пропускателни пунктове със страни от ЕС и извън ЕС, за да се увеличи потокът и също така да се рационализира трафикът чрез разширяване на броя на контролните ленти за всяка посока на движение, както и чрез създаване на подходящи места за паркиране. 

Оставането извън Шенгенската зона причинява значителни щети на автомобилните превозвачи, както непрекъснато се подчертава от Съюза. 

През април тази година генералният секретар Раду Динеску каза, че разходите, регистрирани от автомобилните превозвачи, са се увеличили до общо 2,41 милиарда евро, което представлява неустойка от 25-30 процента от загубеното време. 

"Фактът, че сме останали извън Шенгенското пространство, ни държи със санкция от 25-30 процента загубено време. Колкото по-близо сте до западната граница и преминете в Унгария и чакате един ден, толкова по-висок е процентът, времето, което прекарвате на граничния пункт от общото работно време", казва Динеску.

Той подчерта, че кризата продължава и тази година, предвид пакета "Мобилност“, който започна да ги засяга повече.


Още по темата: общо новини по темата: 550
25.11.2024 »
25.11.2024 »
24.11.2024 »
24.11.2024 »
23.11.2024 »
23.11.2024 »
предишна страница [ 1/92 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
Зверство срещу 18-годишно момиче
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Левски в Първа лига за сезон 2024/25
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията