ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Microsoft с важно предупреждение за родителите | ||||||
| ||||||
Според данните, 69 на сто от анкетираните споделят, че през изминалата година са се сблъсквали с онлайн риск под някаква форма. Най-често срещаните видове риск в световен мащаб са дезинформацията и множеството форми на лични обиди. Те включват кибертормоз, реч на омразата и заплахи за насилие. Обединеното кралство (50 на сто) и Германия (56 на сто) са държавите, в които най-малко са се сблъсквали с онлайн риск, докато Филипините (86 на сто) и Чили (79 на сто) най-често са се срещали с него. Родителите често подценяват онлайн опасностите, които застрашават тийнейджърите във всички категории, пишат от компанията. Проучването установява още, че тийнейджърите са изложени на много повече онлайн рискове, отколкото техните родители предполагат: 74 на сто от тийнейджърите са преживели някакъв риск, докато само 62 на сто от родителите го подозират, пише БТА. Освен това родителите подценяват опасностите във всички категории: най-големите пропуски са свързани с реч на омразата, последвана от заплахите за насилие, излагането на съдържание, свързано със самоубийство или самонараняване, както и с кибертормоза и малтретирането. Като пример за това може да се посочи, че докато 39 на сто от тийнейджърите са се сблъсквали с реч на омразата онлайн, то само 29 на сто от родителите съобщават за това, че децата им са се сблъсквали с нея. Ситуацията е сходна и когато става въпрос за заплахи, свързани с насилие: 19 на сто от тийнейджърите са се сблъсквали с това, докато родителите, които знаят, са само 11 на сто. Проучването установява също, че тийнейджърите са по-загрижени за бъдещи заплахи, свързани с насилие, отколкото техните родители. По-голямата част от тийнейджърите (60 на сто) не крият риска, с който се сблъскват в интернет: 71 на сто от засегнатите младежи споделят за преживяното с техните родители, 32 на сто - с приятели, а 14 на сто - с други възрастни. Повечето родители споделят, че предприемат различни стъпки, с които да предпазят своите деца онлайн, включително да проверяват профилите и данните на децата си, както и да преглеждат дневната им активност. Освен това се опитват да говорят редовно с тях във връзка с тяхната онлайн дейност. Проучванията показват, че родителите като цяло разглеждат функциите за безопасност като мощни инструменти, които подпомагат техните деца да бъдат в безопасност онлайн. 81 на сто от тях споделят, че те самите използват поне един такъв вид инструмент. Установено е още, че родителите на по-малки деца (на възраст 6-12 години) са много по-склонни да използват инструменти за сигурност, базирани на платформи. Родителите смятат, че най-ефективни са инструментите за преглед на поканите за приятелство от техните деца (71 на сто) и за контрол на онлайн разходите (69 на сто). "Майкрософт" има дългогодишен ангажимент за осигуряването на безопасност на децата в онлайн пространството, заявяват от фирмата. Проучването потвърждава, че всички участници – технологични компании, правителства, граждани и семейства, трябва да продължат да си сътрудничат за един по-безопасен интернет. Четирите стълба на дигиталната сигурност са архитектурата на платформата, модерирането на съдържание, културата и сътрудничеството. Сигурността на дизайна е от изключително значение както при архитектурата на платформата, така и при генерирането на функции за сигурност за семействата. От решаващо значение за защитата на потребителите е също и прилагането на правила, свързани със сигурност, чрез ясни политики и последователни, пропорционални мерки. Огромното мнозинство от анкетираните са съгласни с всички тези цели, като 85 на сто от тях очакват модериране по отношение на незаконно съдържание (28 на сто) и законно, но вредно съдържание (57 на сто). |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета