ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
MWM: Бъдещето на севернокорейската авиация, как КНДР може да заобиколи санкциите на ООН
Автор: Екип Sofia24.bg 18:33 / 16.09.2023Коментари (0)798
©
Посещението на Ким Чен-ун в Русия прездизвика множество спекулации около евентуална оръжейна сделка между Северна Корея и Русия, за да бъде подпомогната руската инвазия в Украйна. Публикация на американското издание Military Watch Magazine предлага един от възможните вариант за сътрудничесто между двете страни в областта на авиацията и заобикалянето на санкциите, наложени от Съвета за сигурност на ООН.

На 15 септември севернокорейският лидер Ким Чен-ун посети авиационния завод в Комсомолск на Амур, където, придружен от руския министър на търговията и промишлеността Денис Мантуров, разгледа отблизо производствените линии и изложените самолети. Разположен в руския Далечен изток, авиационният завод е най-големият в Русия и произвежда двата най-модерни класа тактически бойни самолети на Русия - тежките изтребители Су-35 и Су-57. В момента и двата се произвеждат серийно, за да изпълнят поръчките на руското министерство на отбраната.

Председателят Ким разглежда отблизо тренировъчен модел на руския изтребител от пето поколение Су-57 и е наблюдавал как Су-35 изпълнява тестов полет извън завода. Посещението се състоя в момент на разширяване на сътрудничеството в областта на отбраната между Русия и Северна Корея и последва години наред непотвърдени съобщения от южнокорейски източници, че Северът се интересува от придобиване на изтребители Су-35 от Русия.

Двете страни използват своите изтребители по подобен начин като помощни средства към наземните мрежи за противовъздушна отбрана, за разлика от Китай, Южна Корея и Съединените щати, които разчитат на изтребители за основната част от задачите по противовъздушна отбрана. Това прави руските изтребители подходящи за начина, по който Северна Корея вече използва своята авиация.

Бойната авиация остава една от малкото области, в които големият отбранителен сектор на Северна Корея не е в състояние да произвежда за собствените си нужди, като страната не може да придобие нови руски изтребители от началото на 2000 г. поради наложеното от Съвета за сигурност на ООН оръжейно ембарго.

Русия, която е изправена пред ескалиращ конфликт със Западния блок, има вероятност да се опита да намери начини да заобиколи ембаргото. Възможностите включват разполагане на руски персонал с доставени изтребители, като е възможно да се твърди, че това са руски самолети, базирани в Северна Корея като част от съвместно експлоатирана единица, което технически не би било износ. Може да се допусне и базирането на корейска изтребителна единица на руска територия.

Както Су-35, така и Су-57 имат много голям обсег, което им позволява да оперират в Източна Азия от бази в руския Далечен изток, което би направило последния вариант възможен. Макар да се смята, че Северна Корея е в състояние да плати за нови ескадрили от изтребители, все още не е сигурно дали тя ще се стреми да инвестира в такива самолети, а не в местни средства, като например системи за противовъздушна отбрана, които могат да се смятат за по-рентабилни. Степента, до която Русия е склонна да наруши санкциите на Съвета за сигурност на ООН, също остава под въпрос.

Ким Чен-ун е посетил и цеха за окончателно сглобяване на SSJ-100, известен още като Sukhoi Superjet 100, който в момента се произвежда за руската гражданска авиация. Въпреки че самолетът се счита за по-малко модернизиран от аналозите си, произвеждани в Китай, САЩ и Европа, продължаващата зависимост на Северна Корея от по-старите самолети Ту-204, които са модел от съветската епоха, означава, че придобиването на самолети SSJ-100 все пак ще представлява подобрение на въздушните ѝ сили. Флагманският авиопревозвач на страната Air Koryo би могъл да използва самолетите, за да замени своите самолети Ту-204 и Ил-62М, като се съобщава, че по-новият самолет на Sukhoi има значително по-ниски оперативни разходи. По-старите самолети, които се експлоатират в момента, са основно ремонтирани с модерен интериор, въпреки че възрастта  им все още налага някои ограничения. Пречките пред доставката на граждански самолети биха били значително по-малки от тези пред доставката на изтребители, като Русия е единственият вероятен доставчик на нови самолети за Северна Корея.


Още по темата: общо новини по темата: 58
31.10.2024 »
09.09.2024 »
24.07.2024 »
23.07.2024 »
17.05.2024 »
23.02.2024 »
предишна страница [ 1/10 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Енергийна криза
51-ото Народно събрание
Бюджет 2025
Български тенис
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията