ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Еврокомисар: "Въздушен Шенген" за България и Румъния не решава нито опашките по границите, нито икономическите загуби | ||||||
| ||||||
"Междинното предложение на Австрия за влизането в Шенген първо с въздушното пространство, не разрешава огромния проблем с опашките по границите и става въпрос не само за загубено време, но и за изгубени пари и огромно замърсяване", категоричен е още еврокомисарят от Румъния. "А Австрия не само не допуска изчезването на вътрешните граници, но и създава нови, които носят същите проблеми, свързани с времето, парите и околната среда". "Европейската комисия е много твърда в това, че Румъния и България трябва да бъдат в Шенген. Отдавна отговаряте на условията. Това не е единственото становище на Комисията. Комисията също е много активна в насърчаването на това. Ако трябва да обсъдим изявленията на австрийския министър на вътрешните работи, мога да кажа следното: от една страна, разбира се, румънците, които биха могли да се възползват от така наречения Air Schengen (Въздушен Шенген), биха могли да пътуват по-лесно в чужбина, това би било нещо за тези, които вземат самолета, но невлизането на сухопътната граница в Шенген не решава съществения проблем, свързан с икономическите загуби, свързани с превоза на стоки, не решава опашките, не решава екологичните проблеми, които са идеално свързани с тези шенгенски граници", обясни Адина Вълеан пред румънската медия. Комисарят разясни още, че "в доклада на Комисията за Шенген, въз основа на проучване, проведено на шенгенските граници в рамките на Европейския съюз, е било открито, че 46 000 тона CO2 се произвеждат годишно само от чакането на камиони или автомобили в Шенген граници, в рамките на Европейския съюз". Валеан казва, че "Австрия и нейното поведение със съседите й е традиционно" "Сега, ако Австрия или австрийският министър на вътрешните работи не са чели доклада на Европейската комисия за Шенген, не знам какво да ви кажа. Или може би не е искал да прочете частта, където има и недостатъците на това, че не сме част от Шенген. Австрия и нейното поведение със съседите е традиционно. В Тирол, където имаме прохода Бренер, това създава големи трудности, едностранни ограничения за Италия и Германия, но Австрия не разбира", каза Вълеан. Румънският еврокомисар добави, че "има постоянен и публичен спор с Австрия". "Не може да си член на ЕС и да се възползваш само от предимства, без да поемаш отговорности. Проходът Бренер обаче е проход, през който годишно преминават 10 милиона коли и 2,5 милиона камиона. Това е от съществено значение за връзката север-юг. Не можете да налагате ограничения и да не пускате транспорта във вашия район, защото не ви харесва, че са камиони", обясни еврокомисарят по транспорта. В същото време Адина Вълеан добави, че "Австрия е труден партньор за всички държави от Европейския съюз по отношение на Шенген, не само за Румъния и България". |
Още по темата: | общо новини по темата: 551 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/92 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Влак с близо 60 пътници дерайлира на гара в София
20:05 / 23.11.2024
Катастрофа затруднява движението по Подбалканския път
17:01 / 23.11.2024
Коледна приказка: Най-красивите базари в Европа през 2024
16:19 / 23.11.2024
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
Катастрофа край Нови хан възпрепятства шофьорите
20:06 / 23.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове? | ||
Да (578) | 53% | |
Не (399) | 37% | |
Не мога да преценя (110) | 10% |