ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
Едва ли цените на дрехите от "Тему" и "Шейн" щяха да са толкова евтини, ако се произвеждаха по всички правила и норми | ||||||
| ||||||
В България всяка година се изхвърлят 100,000 тона дрехи и битов текстил. Това е голямо количество и трябва да бъде поставено в контекста на това какво точно се случва с него. Голяма част от изхвърлените дрехи не се рециклира. Те обикновено попадат в сметища. Всички знаем за проблемите, свързани със сметищата в България. С други думи, голяма част от нашите данъци и такси отиват за дрехите, които избираме да изхвърлим на боклука. "Китайските компании Temu и Shein вече надминаха по продажби големите европейски брандове като Zara и H&M и станаха лидери в бързата мода“, коментира гостът. Интересно е, че и двете започват работата си през 2016-та година, но набират сила по време на пандемията. Тогава онлайн търговията бележи възхода си. Екологичният ефект от това не е за подценяване. Въздушният транспорт произвежда много повече емисии от корабния. Не бива да се подценява и проблемът с опаковките. Например, при сегашните си темпове на растеж Temu ще отдели 1 милиард тона отпадък под формата на опаковки. "При одит на доставчиците на Shein става ясно, че около 70% от тези доставчици получават средна или по-ниска оценка за бизнес практиките си“, отбеляза гостът. Според събеседника е много важно съществуващите регулации да се спазват. Платформи като Temu и Shein се дължи в някаква степен на това, че те нарушават или избягват правилата. Оформя се консенсус за затягане на мерките за внос в Европейския съюз от трети страни. Знае се вече, че голям дял от дрехите на тези платформи включва опасни токсини. Всяка година в ЕС влизат около 2 милиарда такива пратки и обстойните проверки са предизвикателство. Методите за справяне със свръхбързата мода изисква по-сериозно прилагане на регулациите и осъзнаване от страна на потребителите какви са вредите от нея. Да, тя е по-евтина и това я прави предпочитана. Трябва обаче да си зададем въпроса защо тези дрехи са толкова евтини – ако се произвеждаха по всички правила и норми, едва ли цените щяха да са такива. Друг важен аспект е агресивният маркетинг, който тези компании прилагат. Той е видим с просто око. Големият риск на пазара в момента е местните търговци да бъдат изтласкани. Въпрос на време е цените в тези платформи да се покачат, но не е ясно дали ще са останали производители, които да ги конкурират. "Това ще направи компании като Temu и Shein монополисти, въпреки спорните им бизнес практики и качество на продуктите“, предупреди гостът. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 19.09.2024 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Sofia24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Жители на столичния район "Изгрев" протестираха заради презастрояването
19:47 / 19.11.2024
Румен Радев за войната в Украйна: Всяка ескалация е опасна игра с огъня
15:45 / 19.11.2024
Такситата блокират АМ "Тракия", пускат само коли на специален режим
11:43 / 20.11.2024
Карлос Контрера: Докато не се разчистят тези гета, проблеми ще има!
09:42 / 19.11.2024
Задържаха моториста, блъснал баба и внуче на столичния булевард "Гешов"
08:04 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета