ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Бизнес
Институции
Криминални
Общество
ЕС в Скопие: Железопътната линия за България е от голямо значение, не се предвижда пренасочване на средствата от Коридор 8 | ||||||
| ||||||
"ЕС, заедно с други финансови поддръжници на проекта за изграждане на Коридор 8, който е от изключително значение, следи отблизо тръжния процес. Северна Македония е страна по договора, отговорна за тръжния процес. Продължава оценката след подаване на офертите. Силно насърчаваме спазването на приложимите процедури и стандарти и консултация с всички съответни заинтересовани страни по такива важни въпроси", се посочва в отговора, изпратен до медията. ЕС подкрепя Северна Македония да завърши този важен проект, който, както се подчертава, е от "голямо значение за страната, нейните граждани и региона, но се допълва, че "не се предвижда преобразуване на средства в други коридори или проекти". "Финансовото разпределение за този проект се състои от комбинация от значителна безвъзмездна помощ от ЕС и обединяване на средства от ЕИБ и ЕБВР. Тази финансова подкрепа е предназначена точно за тази процедура и проект. Всяка друга употреба не е предвидена в тази форма", става ясно от позицията на ЕС. Представители на правителството в Република Северна Македония поставиха въпроса за прехвърлянето на средства от Коридор 8 към Коридор 10 с мотива, че жп линията до Солун е много важна за икономиката на Северна Македония, за разлика от маршрута Дуръс (Албания) – Бургас, който е част от така наречения Коридор за мобилност на НАТО, но смятат, че това може да е "провалена инвестиция". Министърът на транспорта на Република Северна Македония Александър Николоски наскоро заяви, че проектът е твърде скъп и струва около 20 милиона евро на километър, а "България трябва да свърши своята част от работата - нещо, за което сега няма гаранции". Николоски обяви, че ще изтеглят членовете, които са част от екипите за оценка както от отделите за надзор, така и от отдела за изпълнение към проекта за Коридор 8. Според Николоски в търга са се явили седем участници, повечето от които "несериозни и нито един от страна членка на ЕС". Железопътната линия до България е част и от Първичната карта на европейските транспортни коридори на Европейския съюз. И в последния доклад на ЕК за Северна Македония се подчертава, че трябва спешно да се ускори строителството на жп Коридор 8. Търгът е обявен в края на декември 2023 г., а в средата на септември трябва да бъде избрана фирмата, която ще изпълни третия участък. |
Още по темата: | общо новини по темата: 125 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/21 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета