ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Знаете ли защо летният престой е опасен за автомобила?
Автор: Екип Sofia24.bg 23:40 / 22.05.2023Коментари (0)257
© Sofia24.bg
По време на настъпващия сезон на отпуските много от шофьорите използват други методи на транспорт и оставят колите си на паркинга за няколко седмици или повече. През това време автомобилите им стоят неподвижни, припичат се на слънце и се покриват с прах. И когато собствениците им се завърнат, остават неприятно изненадани.

Какви проблеми могат да възникнат?

Първоначално след като бъде стартиран двигателя, той започва да тресе, да "киха“ и да прекъсва, а управляващата електроника показва грешка и предупреждение за проверка на мотора. Какво означава това и какви щети могат да възникнат в двигателя, ако колата стои неподвижно дълго време?

Мръсотия в двигателя

Дългият престой е вреден за всяко превозно средство, включително новото. През времето, прекарано без движение, металните части губят смазка, която отива в долната част на двигателя или скоростната кутия, пише AutoMedia.bg. И при чести температурни колебания, които по време на дневна топлина и сутрешни студове могат да достигнат 10-15 градуса, има активно оросяване не само по каросерията, но и вътре в техническите възли. Следователно частите без масло могат да започнат да се окисляват при контакт с вода.

Престоят е по-опасен за употребявани автомобили, в чиито двигатели отдавна са се натрупали отлагания, свързани с възрастта. Горивната система и маслените канали се запушват с мръсотия, която при локално прегряване се превръща в твърда кора.

Това води до стесняване на пролуките и влияе негативно върху пропускателната способност на тръбите и каналите. Често отлаганията се натрупват по стените на горивните камери, по горните повърхности на буталата, по клапаните.

В резултат на това водачът забелязва, че двигателят се тресе при стартиране, сякаш един от цилиндрите е небалансиран. Причината за това е прекъсване на запалването, тоест създава се ситуация, когато неизгорялото гориво се изхвърля в изпускателната система. Ако автомобилът е оборудван със стандартна диагностична система, тогава на таблото се показва грешка и се изисква незабавна проверка.

Окисляване на клапани и дюзи

По време на дълъг престой се активират окислителни процеси в клапаните. Ако колата е прекарала не месец, а няколко години без движение със замърсен двигател, тогава при първото стартиране стартерът понякога дори не може да завърти коляновия вал поради факта, че клапаните са са окислени. Трябва да се разглобите механизма за синхронизация и да се свалите глава, за да почистят натрупаните отлагания.

При кратки престои полепналата мръсотия, разбира се, не блокира клапана, но му пречи да работи нормално, поради което възникват прекъсвания на запалването. След минута-две клапата естествено се освобождава и продължава да работи. Но в същото време мръсотията не отива никъде и може да доведе до повторно окисляване.

Може да има и други причини за неправилно запалване. Разрушаването на проводници с високо напрежение, повредата на бобините за запалване и повредата на запалителните свещи също предотвратяват стабилното запалване на сместа. Също така мръсотията може да се натрупа вътре в дюзите, а инжекторите се замърсяват заради нискокачествен бензин.

При високи температури нискокачественият бензин отделя добавки, които се утаяват под формата на мръсотия и запушват пулверизатора.

Как да се избегне всичко това?

Като цяло, за да се компенсират по някакъв начин тези негативни явления, е необходимо от време на време стария двигател да се промива. Много сервизи препоръчват почистване на дюзите на всеки 60 000 км. За това се използва специален ултразвуков уред за почистване. Използват се и добавки за гориво, но те трябва да се сипват внимателно и при стриктно спазване на дозировката.

Най-добре обаче е постоянно да използвате бензин с добавки за почистващи препарати, които постепенно отстраняват мръсотията от дюзите, почистват клапаните и захранващата система като цяло.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Почина Лиъм Пейн
Катастрофи в София
Трима българи са задържани за шпионаж в полза на Русия във Великобрита
Влизането на България в Шенген
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в София и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли да се дадат повече права на районните кметове?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
София
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0700 45 024

novini@sofia24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Софиянци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията