ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Защо е толкова важно да следим налягането на гумите? | ||||||
| ||||||
Налягането в гумите за всеки модел (и дори за всяка версия) се определя от производителя на автомобила. Размерите на гумите и условията на работа на машината са напълно съобразени с посочените в заводските инструкции. Следователно говорим за заводските препоръки. За съжаление, не всяка нова кола днес има система за предупреждение за отклонение от налягането в гумите (TPMS и други), така че този въпрос ще остане актуален дълго време. Защо е толкова важно Въздухът, напомпан в гумата, всъщност държи колата. Но от налягането на въздуха зависи не само поведението на автомобила на пътя, но също така и следните неща: - способността на автомобила ясно да се подчинява на волана, по-специално в екстремни ситуации; - устойчивост на машината по зададен курс; - разход на гориво; - комфорт на движение; - ресурс на конкретната гума Припомняме, че конструкторите влагат в колата нейните високи експлоатационни характеристики, като взимат предвид определена твърдост на колелата - тоест зададено налягане в гумите. И отклонението му само в едно колело е достатъчно, за да се промени ситуацията. Какво се случва, ако налягането е ниско Това е най-често срещаният случай - гума или няколко гуми губят налягане малко по малко, но водачът не забелязва това дълго време, предава "auto.blitz". - Безопасността на движението ще бъде нарушена - колата ще се държи непредсказуемо дори понякога при леки завъртания на волана, като положението ще се влоши при необходимост от енергично маневриране на скоростта. - Разходът на гориво ще се увеличи. В крайна сметка мекото колело се съпротивлява повече, разликата е около 5%. И това е само от едно колело. - Прегряване на гумите. Меката гума ще се свие повече в зоната на контакт с пътя, което повишава нейната температура. Освен това продължителното прегряване може да доведе до проблеми в слоевете - тоест до разрушаване на гумата. - Риск от нарушаване целостта на гумата. Меката гума има по-нисък профил в зоната на контакт с пътя. Следователно, когато се удари в груб ръб на яма върху асфалт или голям лежащ предмет, страничната стена може да бъде нарязана. Какво се случва, ако налягането е високо Случва се, че поради непроверен манометър или поради особеното желание на собственика, гумата се пренапомпва. Често това се прави умишлено, като се добавят допълнителни 0,3 - 0,5 atm, за да се намали разходът на гориво. При шофиране по равен селски път има известен смисъл в това, но има и недостатъци. - Комфортът на движение ще намалее, особено при неравности; - Износването на шарнирите на окачването и понякога на амортисьорите ще се ускори. Напомпаните в повече гуми им предават повече удари и вибрации; - Разходът на гориво ще намалее (когато става дума за всичките четири гуми). Но спестяването ще е незначително - около 2,5 - 3,0%; - Гумата и джантата ще бъдат по-добре защитени от повреда на пътя с дупки. За да разберете колко важно е правилното състояние на гумата, просто не забравяйте, че тези четири меки гумени части са всичко, което поддържа вашата тежка, мощна и бърза машина на земята. Затова е добре да има надежден манометър в жабката и поне веднъж седмично да бъдат проверявани. Собственото устройство е по-удобно от проверката на друго място, което винаги е причина за отлагане. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Голям шеф в банка и работещ в телевизия изнудвани с голи гей снимки
12:26 / 25.11.2024
След като влак дерайлира край София: Възстановено ли е движението?
08:32 / 24.11.2024
Слънчева неделя с температури до 10 градуса
08:29 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета