ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Защо двигателят не загрява до работна температура? | ||||||
| ||||||
Някои от създателите на новата реалност ни казват, че да държиш колата да работи на празен ход е много вредно за природата. Затова, ако обичате, карайте, когато е студено, без да загрявате двигателя и като цяло колата трябва да се сменя на всеки три години. Това обаче може да е природосъобразно, но е вредно за двигателя на колата. Разбира се, че двигателят трябва да се загрее: с повишаване на температурата металните елементи се разширяват, празнините достигат работни параметри и смазката се разпространява през каналите и цилиндрите в най-малко натоварен работен режим. Но друг е въпросът, който разглеждаме сега: Какво ще стане, ако колата, особено бензиновата, изобщо не иска да загрее? Причината за нежеланието на двигателя с вътрешно горене да достигне работни температури, като правило, се крие под капака. В три случая от четири - в охладителната система. Първото нещо, разбира се, е да се провери пространството за течове и разширителния съд. Следващата стъпка е капачките на радиатора и на разширителя. Клапите им трябва да работят и самите те да са затворени добре. Между другото, би било добра идея да отворите гърловината за пълнене на масло и да издърпате измервателната пръчка - незагряването може да е първият симптом за навлизане на охлаждащата течност в маслото на двигателя. В този случай в двигателя определено ще се появи емулсия - бяла пяна, което е знак за предстоящ сериозен ремонт на двигателя. По-добре е да разбирате за такива проблеми възможно най-рано. След като сте извършили гореописаната, доста достъпна и бърза диагностика и не сте намерили нищо критично, можете спокойно да отворите каталога с авточасти и да поръчате термостат: той обикновено напуска този свят, заседнал в отворено положение. Охлаждащата течност се движи само в голям кръг и двигателят не се загрява. Работата по подмяната на устройството не е трудна - с известна сръчност може да се направи и от вас самите, пише AutoMedia.bg. Между другото, много лесно е да проверите термостата: като поставите устройството в тенджера със студена вода и включите котлона, трябва да изчакате, докато водата заври. В този момент трябва да настъпят визуални промени във вътрешността му. Ако това не се случи, то мистерията е решена: причината за постоянната работа на двигателя при неправилни температурни условия е дефектен термостат. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета