ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Вижте как ни мамят в магазина | ||||||
| ||||||
Тя посочи, че тенденцията към по-малки опаковки на потребителските стоки продължава да се задълбочава и хората да недоволстват от това. Още повече, че когато цените на продуктите се увеличават, един от практичните съвети, които могат да бъдат дадени на клиентите, е да купуват по-големи разфасовки, за да не заплащат излишно за опаковки. Според нея, опитите за овладяване на инфлацията с мерки като "таван на цените“, "таван на надценките“ или със създадения сайт за проследяването им са неефективни. "Още тогава, когато се появи предложението за таван на цените или на надценките, изразих моето становище, а то е, че в условията на пазарна икономика трудно могат да бъдат регулирани цените по такъв начин. Защото дори и да бъде поставен таван на цените или на надценките на определени стоки, рискуваме те да изчезнат от рафтовете и потребителите да имат възможност да избират сред по-малко на брой предложения. Когато са по-малко предложенията, се намалява конкуренцията и се създава предпоставка за изкуствено завишаване на цените.", обясни Габриела Руменова. "В държави, в които временно са били въвеждани подобни ограничения, след като те отпаднат, цените рязко скачат“, добави тя. "Това, което за мен е интересно като основател на некомерсиална платформа, призвана да защитава правата на потребителите, е дали мобилните оператори, които в началото на тази година повишиха цените на действащите абонаментни планове на клиентите си с официално обявения от НСИ средногодишен Индекс на потребителските цени за 2022 г. - 15.3%, при отчитане на дефлация за 2023 година ще намалят цените си.“, посочи още Руменова. Тя припомни, че още през януари е поставила въпроса за наличието на неравноправна клауза в общите условия на телекомите, която прави възможно това повишение. Омбудсманът на Република България проф. д-р Диана Ковачева е възприела тази теза, изпратила е множество писма до контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и до министъра на икономиката, като неин принципал, задавани са многократно въпроси от народни представители в икономическата комисия към Народното събрание. Въпреки публично поетия от страна на ръководството на КЗП преди половин година ангажимент, до момента институцията не е излязла със становище относно евентуална неравноправност на клаузата, а само с обещание, че при жалби ще следи дали увеличението е изчислено правилно. |
Още по темата: | общо новини по темата: 431 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/72 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Хора в неравностойно положение за метростанция "Бели Дунав": Пощадете ни
10:03 / 27.11.2024
Тайната падна, но съмнението остана, Ивонне разкри дълго пазена тайна
09:09 / 27.11.2024
Мицкоски: Няма да отстъпваме от червените линии в преговорите с България
18:03 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета