ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
София
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Други
Кино и филми
Културни
Личности
Музика
Кулинарни
Вече има нови изисквания, ако работим от вкъщи - ето какви | ||||||
| ||||||
В нея е записано, че формите за провеждане на инструктажите са присъствена и дистанционна. В предприятия с по-малко от 50 работещи и/или с ограничен обем на производствени дейности, както и на работещи, които извършват работа от разстояние, се допуска едновременното провеждане на началния инструктаж и инструктажа на работното място. С промените се предвижда дистанционното провеждане на инструктажите да става чрез средствата на информационните и комуникационните технологии. Като работодателят ще бъде задължен да утвърди правила за това и да запознае работещия с тях, предаде Pariteni.bg. При присъствено провеждане на инструктажа документирането ще става в книги за инструктаж, а при дистанционното – чрез електронен документ. Електронните документи пък ще се подписват с усъвършенстван или квалифициран електронен подпис. Удостоверяването на проведения инструктаж чрез подписване има важно значение при разследване на трудови злополуки, поради което изискването за удостоверяване чрез усъвършенстван или квалифициран електронен подпис създава по-голяма сигурност, пише в мотивите към проекта. Въвежда се изискване тези документи да се съхраняват в трудовото досие на работещия. Премахва се задължението за фирмите да издават допълнителна служебна бележка за проведен начален инструктаж. Целта е да се намали административната тежест за работодателите. Промените в наредбата ще влязат в сила, ако бъдат приети, 3 месеца след обнародването ѝ, за да може да има достатъчно време на предприятията за извършване на съответните промени, които са необходими в организацията за провеждане и документиране на инструктажите. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Анкета